Lukk
(0) produkter
Du har ingen varer i handlekurven.
Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Religions- og livssynsdidaktikk

    439,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Boka er beregnet på fagdidaktikkstudier i RLE-faget i allmennlærerutdanningen, PPU og alle som er interessert i religions- og livssynsdidaktikk. Den knytter teori og praksis nært sammen og har som mål å gi studentene inspirasjon, forståelse og kunnskaper til å arbeide med religions- og livssynsundervisning. Boken er revidert etter RLE-planen 2008. Har ordforklaringer og litteraturliste.
    ISBN/EAN: 9788276347814

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Religions- og livssynsdidaktikk. En innføring er beregnet for fagdidaktikkstudier i RLE i grunnskolelærerutdanningen, PPU og for alle som er interessert i religions- og livssynsdidaktikk. Boken knytter teori og praksis nært sammen og vil gi inspirasjon, forståelse og kunnskaper til å arbeide med religions- og livssynsundervisning. Boken er revidert etter RLE-planen 2008 og inneholder følgende: Innføring i religions- og livssynsdidaktikk Den gode religions- og livssynslæreren Elevforutsetninger Religions- og livssynsundervisning i Norge i historisk perspektiv Introduksjon til RLE-faget Undervisning om ulike trostradisjoner Formidling av holdninger i religions- og livssynsundervisningen Arbeidsmåter Fortellingsdidaktikk Estetiske arbeidsmåter: musikk, drama, bilder, arkitektur Ekskursjoner Dialog IKT Tverrfaglige arbeidsmåter Vurdering
    Detaljer
    Utgivelsesår 2016
    Forlag Høyskoleforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788276347814
    Kategorier Religion og tro
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Religions- og livssynsdidaktikk. En innføring er beregnet for fagdidaktikkstudier i RLE i grunnskolelærerutdanningen, PPU og for alle som er interessert i religions- og livssynsdidaktikk. Boken knytter teori og praksis nært sammen og vil gi inspirasjon, forståelse og kunnskaper til å arbeide med religions- og livssynsundervisning. Boken er revidert etter RLE-planen 2008 og inneholder følgende: Innføring i religions- og livssynsdidaktikk Den gode religions- og livssynslæreren Elevforutsetninger Religions- og livssynsundervisning i Norge i historisk perspektiv Introduksjon til RLE-faget Undervisning om ulike trostradisjoner Formidling av holdninger i religions- og livssynsundervisningen Arbeidsmåter Fortellingsdidaktikk Estetiske arbeidsmåter: musikk, drama, bilder, arkitektur Ekskursjoner Dialog IKT Tverrfaglige arbeidsmåter Vurdering
    Detaljer
    Utgivelsesår 2016
    Forlag Høyskoleforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788276347814
    Kategorier Religion og tro
    Kunder som kjøpte dette kjøpte også:

    I begynnelsen var fortellingen

    459,-
    I denne boka presenteres fortellingsstoff fra hinduisme, buddhisme, jødedom, sikhisme, kristendom og islam ut fra ulike synsvinkler. Rivaliserende og problematiske fortellinger, menneskesyn i fortellingene og dilemmaer knyttet til narrativitet og identitetsdannelse blir drøftet. Forfatteren tar også opp problemstillinger i tilknytning til fortellingens egenart. Forholdet mellom fortelling og identitet i en senmoderne kontekst og bruk av fortelling i flerkulturelt perspektiv blir særlig belyst. Har litteraturliste og stikkordregister.