Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Kristin Bie

    Refleksjonshåndboken

    259,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Boken tar for seg refleksjon som læringsstrategi under studiet. Forfatteren gir tips til framgangsmåter og holdepunkter for hvordan man best kan reflektere i en faglig sammenheng. Boken er beregnet på bachelorstudenter, men kan også benyttes av andre. Har kilder og stikkordregister.
    ISBN/EAN: 9788215017280

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    I praksisnære utdanninger, som helse- og sosialfagutdanningene, vektlegges studentenes egen refleksjon over sin framtidige yrkesrolle. Studentene blir bedt om å reflektere over opplevelser i praksis, over ting som skjer i ulike grupper og i øvelser på skolen. I tillegg skal det skrives refleksjonsnotater fra ulike praksisperioder. Det kan gi et inntrykk av at begrepet refleksjon blir brukt om litt av hvert, og kanskje blir det brukt litt ukritisk.For hva betyr egentlig det å reflektere? Hvordan reflekterer vi? Og hvorfor skal studentene reflektere over en rolle som er ny? Dette var spørsmål forfatteren stilte seg selv, og som la grunnlaget for Refleksjonshåndboken. Boka er først og fremst skrevet for bachelorstudenten, men den kan også brukes av andre som grunnlag for læringsorientert refleksjon. Den er ment som et hjelpemiddel som ikke nødvendigvis skal leses fra perm til perm, men som du kan slå opp i for å finne fremgangsmåter og holdepunkter for hvordan du kan reflektere i en faglig sammenheng. Annen utgave er i større grad tilpasset helse- og sosialfagutdanningene, det vil si et bredere nedslagsfelt enn første utgaven. Kristin Bie er høgskolelektor ved bachelor sykepleie, Høgskolen StordHaugesund.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2013
    Forlag Universitetsforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788215017280
    Kategorier Study learning skills- general
    Kategorier Sykepleie
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    I praksisnære utdanninger, som helse- og sosialfagutdanningene, vektlegges studentenes egen refleksjon over sin framtidige yrkesrolle. Studentene blir bedt om å reflektere over opplevelser i praksis, over ting som skjer i ulike grupper og i øvelser på skolen. I tillegg skal det skrives refleksjonsnotater fra ulike praksisperioder. Det kan gi et inntrykk av at begrepet refleksjon blir brukt om litt av hvert, og kanskje blir det brukt litt ukritisk.For hva betyr egentlig det å reflektere? Hvordan reflekterer vi? Og hvorfor skal studentene reflektere over en rolle som er ny? Dette var spørsmål forfatteren stilte seg selv, og som la grunnlaget for Refleksjonshåndboken. Boka er først og fremst skrevet for bachelorstudenten, men den kan også brukes av andre som grunnlag for læringsorientert refleksjon. Den er ment som et hjelpemiddel som ikke nødvendigvis skal leses fra perm til perm, men som du kan slå opp i for å finne fremgangsmåter og holdepunkter for hvordan du kan reflektere i en faglig sammenheng. Annen utgave er i større grad tilpasset helse- og sosialfagutdanningene, det vil si et bredere nedslagsfelt enn første utgaven. Kristin Bie er høgskolelektor ved bachelor sykepleie, Høgskolen StordHaugesund.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2013
    Forlag Universitetsforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788215017280
    Kategorier Study learning skills- general
    Kategorier Sykepleie
    Kunder som kjøpte dette kjøpte også:

    Nærhet og distanse

    499,-
    Den nye utgaven plasserer etikken i en bredere personlig, samfunnsmessig og kulturell kontekst. Boka gir en innføring i teorier som ligger til grunn for yrkesetikk og etisk tenkning knyttet til arbeid med mennesker. Del 1 beskriver yrkesetikkens rammer i forhold til velferdsstat, institusjon og organisasjon. I del 2 blir personlige forutsetninger for yrkesetikk gjennomgått. Del 3 beskriver ulike etiske retninger. Del 4 gir en presentasjon av "KLOK-modellen", som handler om å ta stilling ut i fra etisk tenkning og erfaring. Boken er spesielt godt egnet for utdanninger i helse-, sosial- og skolesektoren.

    Ansvar og etikk i miljøarbeid

    369,-

    Utviklingshemning og habilitering

    499,-
    I denne boken redegjør forfatterne for ulike syn på habilitering, juridiske rettigheter og selvbestemmelse, samtidig som ulike sider ved å bistå andre til best mulig livskvalitet presenteres. Forfatterne skriver om samarbeid rundt habiliteringsprosesser som inkluderer både kartlegging og påvirkning av rammebetingelser og av relasjoner mellom omsorgspersoner og tjenestemottakere. Med litteraturliste og register.

    Mellom mennesker og samfunn

    549,-
    Boka tar opp sentrale samfunnsvitenskaplige begreper og perspektiver, og anvender tenkningen og forståelsen på temaer som er sentrale for samtlige helse- og sosialarbeiderutdanninger. I tillegg gir boka en innføring i fagene sosiologi og sosialantropologi. Temaene som belyses er profesjon, velferd, makt og sosial kontroll. Har litteraturliste og stikkordregister.

    Vernepleiefaglig teori og praksis

    499,-
    Boka omhandler den sosialfaglige delen av vernepleie. Forfatterne ønsker å bidra til fagutvikling innen vernepleiefaget ved å presentere nye fagbegreper og videreutvikling av etablerte modeller og arbeidsformer. Boka er først og fremst skrevet for bachelorstudenter i vernepleie. Har litteraturliste og register.