Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Radiokrigen

    332,-
    379,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Innbundet
    Boken forteller historien om kommersiell riksdekkende radio i Norge. Dette er en beretning om hvorfor P4 ble en suksess og hvorfor Kanal 24 ikke ble det, fortalt og forklart innenfor rammene av den historiske symbiosen mellom media, politikk og næringsliv. Har register.
    ISBN/EAN: 9788281690424

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Denne dokumentarboken forteller den spennende og dramatiske historien om kommersiell riksdekkende radio i Norge. Gjennom grundig journalistisk gravearbeid og med hjelp av et hundretalls kilder, avdekker forfatterne hvordan naive politikere, dyktige strateger, kyniske redaktører og folkelige programledere -- samt noen solide porsjoner med flaks -- gjorde P4 til en pengemaskin for sine eiere. Derfor sto også mye på spill da konsesjonen skulle deles ut på ny i 2002, ti år etter første sending. Radiokrigen er beretningen om hvorfor P4 ble en suksess og hvorfor Kanal 24 aldri ble det, fortalt og forklart innenfor rammene av den historiske symbiosen mellom media, politikk og næringsliv i Norge. SVEIN TORE BERGESTUEN (f. 1974) har jobbet som journalist i TV 2 og programleder i P4, TVNorge og Kanal24. Han har tidligere utgitt en roman, og arbeider nå som rådgiver i Geelmuyden.Kiese. Bergestuen har grunnfag i psykologi og sosiologi fra UiB. BJØRN ECKBLAD (f. 1967) har skrevet om mediebransjen som journalist i Dagens Næringsliv siden 1997. Før det jobbet han to år i avisen Varden. Eckblad er utdannet ved journalistlinjen i Volda, og har i tillegg cand. mag. fra UiO.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2009
    Forlag Font
    Språk Bokmål
    ISBN 9788281690424
    Kategorier Sosial- og kulturhistorie
    Sted Norge
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Denne dokumentarboken forteller den spennende og dramatiske historien om kommersiell riksdekkende radio i Norge. Gjennom grundig journalistisk gravearbeid og med hjelp av et hundretalls kilder, avdekker forfatterne hvordan naive politikere, dyktige strateger, kyniske redaktører og folkelige programledere -- samt noen solide porsjoner med flaks -- gjorde P4 til en pengemaskin for sine eiere. Derfor sto også mye på spill da konsesjonen skulle deles ut på ny i 2002, ti år etter første sending. Radiokrigen er beretningen om hvorfor P4 ble en suksess og hvorfor Kanal 24 aldri ble det, fortalt og forklart innenfor rammene av den historiske symbiosen mellom media, politikk og næringsliv i Norge. SVEIN TORE BERGESTUEN (f. 1974) har jobbet som journalist i TV 2 og programleder i P4, TVNorge og Kanal24. Han har tidligere utgitt en roman, og arbeider nå som rådgiver i Geelmuyden.Kiese. Bergestuen har grunnfag i psykologi og sosiologi fra UiB. BJØRN ECKBLAD (f. 1967) har skrevet om mediebransjen som journalist i Dagens Næringsliv siden 1997. Før det jobbet han to år i avisen Varden. Eckblad er utdannet ved journalistlinjen i Volda, og har i tillegg cand. mag. fra UiO.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2009
    Forlag Font
    Språk Bokmål
    ISBN 9788281690424
    Kategorier Sosial- og kulturhistorie
    Sted Norge