Lukk
(0) produkter
Du har ingen varer i handlekurven.
Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Pedagogisk grunnlagstenkning og credo

    369,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    ISBN/EAN: 9788215025476

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Forfatterne drøfter begrepet pedagogisk credo innenfor pedagogisk grunnlagstenkning og yrkesdanning. Sentrale aspekter som refleksjon, kunnskap, danning, relasjoner, verdier og autentisitet blir løftet frem. Pedagogisk credo er fagpersonlige tekster der studentene skriver om sitt pedagogiske grunnsyn og hva de ser på som viktigst for sin fremtidige yrkesrolle. Teksten får fram sentrale refleksjoner omkring utvikling og danning på veien fra å være student til å bli barnehagelærer. Pedagogisk credo gir rom for den enkelte student til å utrykke og utvikle sin personlige yrkesfaglige og autentiske stemme inn i utdanningen. Credoarbeidet er tuftet på to sentrale teoretikere, John Dewey og Charles Taylor, som begge er viet kapitler i boka. Åse Nylenna Akslen er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Bergen. Ove Olsen Sæle er høgskolelektor i kroppsøving og kristendom ved idrettsseksjonen på NLA Høgskolen i Bergen. Øvrige bidragsytere: Leif Askland, Astrid Øien Halsnes, Madli Kvamme Hannisdal, Dr. Iris Chin Ponte og Sturla Sagberg.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2015
    Forlag Universitetsforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788215025476
    Kategorier Førskoler og barnehager
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Forfatterne drøfter begrepet pedagogisk credo innenfor pedagogisk grunnlagstenkning og yrkesdanning. Sentrale aspekter som refleksjon, kunnskap, danning, relasjoner, verdier og autentisitet blir løftet frem. Pedagogisk credo er fagpersonlige tekster der studentene skriver om sitt pedagogiske grunnsyn og hva de ser på som viktigst for sin fremtidige yrkesrolle. Teksten får fram sentrale refleksjoner omkring utvikling og danning på veien fra å være student til å bli barnehagelærer. Pedagogisk credo gir rom for den enkelte student til å utrykke og utvikle sin personlige yrkesfaglige og autentiske stemme inn i utdanningen. Credoarbeidet er tuftet på to sentrale teoretikere, John Dewey og Charles Taylor, som begge er viet kapitler i boka. Åse Nylenna Akslen er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Bergen. Ove Olsen Sæle er høgskolelektor i kroppsøving og kristendom ved idrettsseksjonen på NLA Høgskolen i Bergen. Øvrige bidragsytere: Leif Askland, Astrid Øien Halsnes, Madli Kvamme Hannisdal, Dr. Iris Chin Ponte og Sturla Sagberg.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2015
    Forlag Universitetsforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788215025476
    Kategorier Førskoler og barnehager