Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Svein Sjøberg

    Naturfag som allmenndannelse

    649,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Boka tar opp viktige sider ved vitenskapsteori, både fra filosofisk, historisk og sosiologisk perspektiv. Nyere teorier og forskning om barns læring og deres hverdagsforestillinger blir behandlet, og det reises spørsmål om naturvitenskapens verdier, idealer og dens kultur. Har litteraturliste og stikkordregister.
    ISBN/EAN: 9788205376441

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Naturfag som allmenndannelse er blitt et standardverk ikke bare i Norge, men også i Danmark og Sverige. Hva er naturvitenskap?Hvilken betydning har naturfag som allmenndannelse i dagens skole og samfunn?Hvordan skal man forholde seg kritisk til media og interessegrupper som både bruker og misbruker forskning og vitenskap i sine forsøk på å fremme spesielle interesser?Naturfagene er viktige! Ikke bare som nyttefag, men som kultur- og dannelsesfag, og som ballast for å kunne fungere i er moderne samfunn.Forfatteren tar leseren med på en dannelsesreise i naturvitenskapens mange sider ..- en reise som går gjennom historien, filosofien, sosiologien, etikken, økonomien og politikken. Boken er en engasjerende presentasjon av ulike tilnærminger for å forstå naturfagene i en bred sammenheng. Forfatteren bruker en rekke spennende eksempler og historier for å belyse temaene.Denne tredje utgaven er gjennomgående revidert. Blant annet har det samfunnsmessige perspektivet og ungdommens verdier, erfaringer og interesser både til skole, miljø og naturfag fått en bred plass. Boka gir også en interessant presentasjon av nyere teori og forskning om barns og unges læring.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2017
    Forlag Gyldendal akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788205376441
    Kategorier Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Naturfag som allmenndannelse er blitt et standardverk ikke bare i Norge, men også i Danmark og Sverige. Hva er naturvitenskap?Hvilken betydning har naturfag som allmenndannelse i dagens skole og samfunn?Hvordan skal man forholde seg kritisk til media og interessegrupper som både bruker og misbruker forskning og vitenskap i sine forsøk på å fremme spesielle interesser?Naturfagene er viktige! Ikke bare som nyttefag, men som kultur- og dannelsesfag, og som ballast for å kunne fungere i er moderne samfunn.Forfatteren tar leseren med på en dannelsesreise i naturvitenskapens mange sider ..- en reise som går gjennom historien, filosofien, sosiologien, etikken, økonomien og politikken. Boken er en engasjerende presentasjon av ulike tilnærminger for å forstå naturfagene i en bred sammenheng. Forfatteren bruker en rekke spennende eksempler og historier for å belyse temaene.Denne tredje utgaven er gjennomgående revidert. Blant annet har det samfunnsmessige perspektivet og ungdommens verdier, erfaringer og interesser både til skole, miljø og naturfag fått en bred plass. Boka gir også en interessant presentasjon av nyere teori og forskning om barns og unges læring.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2017
    Forlag Gyldendal akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788205376441
    Kategorier Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk