Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Miljøarbeid i skolen

    319,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Boka belyser hvilken betydning opplæringsloven og læreplanen har for forståelsen av skolens mål og oppgaver. Den belyser spørsmål som hvilken betydning forståelsen av mål og oppgaver har for lærernes og miljøarbeidernes rolle, hvordan sammenhengen mellom de ansattes kunnskaper og ferdigheter, oppgavene de skal løse og skolens organisasjonsstruktur kan forstås og hvorfor tverrfaglig samarbeid er viktig. Har register og litteraturliste.
    ISBN/EAN: 9788276346411

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Opplæringslovens mål er vidt formulert og gir rom for mange tolkninger av skolens oppgaver. Ut ifra mål i opplæringsloven og læreplanen skal skolen arbeide for å nå faglige mål samt mål knyttet til utvikling av elevenes sosiale kompetanse. Boken belyser hvilke utfordringer skolen står overfor når den skal konkretisere politiske mål slik at de blir retningsgivende for skolens oppgaver og praksis. De faglige målene er mer konkret utformet enn mål knyttet til utvikling av elevenes sosiale kompetanse. De sistnevnte oppfattes å være mer generelt utformet og derfor mer diffuse. Politiske mål som er diffust utformet, gir skolen ekstra utfordringer når disse målene skal omformes i praksis. Oppgaver knyttet til utvikling av elevenes faglige og sosiale kompetanse ses på som gjensidig avhengig av hverandre. Søkelyset blir rettet mot hvilken betydning skolen som organisasjon kan ha for lærernes og miljøarbeidernes rolle i skolen og for forholdet mellom disse aktørene. Miljøarbeid i skolen forsøker å belyse ut ifra ulike organisasjonsteoretiske perspektiv hvilken betydning skolens rammer kan ha for forståelsen av mål, oppgaver og ansvarsfordeling mellom de ulike aktører. En kommer også inn på hvilken betydning tverrfaglig samarbeid kan ha og hvilke utfordringer en kan stå overfor her.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2017
    Forlag Høyskoleforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788276346411
    Kategorier Pedagogikk
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Opplæringslovens mål er vidt formulert og gir rom for mange tolkninger av skolens oppgaver. Ut ifra mål i opplæringsloven og læreplanen skal skolen arbeide for å nå faglige mål samt mål knyttet til utvikling av elevenes sosiale kompetanse. Boken belyser hvilke utfordringer skolen står overfor når den skal konkretisere politiske mål slik at de blir retningsgivende for skolens oppgaver og praksis. De faglige målene er mer konkret utformet enn mål knyttet til utvikling av elevenes sosiale kompetanse. De sistnevnte oppfattes å være mer generelt utformet og derfor mer diffuse. Politiske mål som er diffust utformet, gir skolen ekstra utfordringer når disse målene skal omformes i praksis. Oppgaver knyttet til utvikling av elevenes faglige og sosiale kompetanse ses på som gjensidig avhengig av hverandre. Søkelyset blir rettet mot hvilken betydning skolen som organisasjon kan ha for lærernes og miljøarbeidernes rolle i skolen og for forholdet mellom disse aktørene. Miljøarbeid i skolen forsøker å belyse ut ifra ulike organisasjonsteoretiske perspektiv hvilken betydning skolens rammer kan ha for forståelsen av mål, oppgaver og ansvarsfordeling mellom de ulike aktører. En kommer også inn på hvilken betydning tverrfaglig samarbeid kan ha og hvilke utfordringer en kan stå overfor her.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2017
    Forlag Høyskoleforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788276346411
    Kategorier Pedagogikk