Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Trond Heum

    Medieetikk for alle

    178,-
    Lagerstatus: Midlertidig tomt på lager
    Format: Pocket
    Boken gir en grunnleggende innføring i medieetikk og sentrale juridiske rammer for all publisering. Den belyser flere saker som har vært oppe til debatt i mediene, samt at den omtaler etiske problemstillinger i barn og ungdommers møte med innhold i filmer, dataspill og andre medier. Boken er beregnet på lærere i mediefag og samfunnsfag på ungdomstrinnet og i videregående skole. Bygger på boken Presseetikk fra 2005.
    ISBN/EAN: 9788279970736

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Medieetikk for alle gir en innføring i medieetiske normer og juridiske rammer for publisering. Videre presenteres en rekke saker av medieetisk karakter som har vært behandlet av PFU eller rettsvesenet. Boken omtaler også etikk i filmer, serier og spill, samt nyttige nettvettsregler for barn, ungdom og foreldre. I tillegg har boken et eget kapittel med undervisningsopplegg til bruk i skolen, med en rekke.elevaktiviserende oppgaver på ulike nivåer. Boken vil være nyttig for lærere og foreldre som skal veilede unge mennesker i mediebruk, studenter i journalistikk, mediefag, samfunnsfag eller lærerutdanning, og alle andre som er opptatt av etiske utfordringer i mediesamfunnet. Medieetikk er ikke lenger bare et anliggende for profesjonelle medier og deres ansatte. Vår omfattende bruk av medier - både tradisjonelle medier som aviser, magasiner, radio og fjernsyn, og nye medier som mobiltelefoner og Internett - gjør det nødvendig at vi alle evner å reflektere kritisk omkring hva vi leser, hører, ser eller selv formidler.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2007
    Forlag Læremiddelforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788279970736
    Kategorier Medievitenskap
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Medieetikk for alle gir en innføring i medieetiske normer og juridiske rammer for publisering. Videre presenteres en rekke saker av medieetisk karakter som har vært behandlet av PFU eller rettsvesenet. Boken omtaler også etikk i filmer, serier og spill, samt nyttige nettvettsregler for barn, ungdom og foreldre. I tillegg har boken et eget kapittel med undervisningsopplegg til bruk i skolen, med en rekke.elevaktiviserende oppgaver på ulike nivåer. Boken vil være nyttig for lærere og foreldre som skal veilede unge mennesker i mediebruk, studenter i journalistikk, mediefag, samfunnsfag eller lærerutdanning, og alle andre som er opptatt av etiske utfordringer i mediesamfunnet. Medieetikk er ikke lenger bare et anliggende for profesjonelle medier og deres ansatte. Vår omfattende bruk av medier - både tradisjonelle medier som aviser, magasiner, radio og fjernsyn, og nye medier som mobiltelefoner og Internett - gjør det nødvendig at vi alle evner å reflektere kritisk omkring hva vi leser, hører, ser eller selv formidler.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2007
    Forlag Læremiddelforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788279970736
    Kategorier Medievitenskap