Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Liv Hausken

    Medieestetikk

    399,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Gjennom analyser av stillbildefilm, et T-skjortemotiv, en populær fjernsynsserie, en dokumentarfilm og en værmelding ser forfatteren på hvordan medienes uttrykksformer spiller en rolle for hva som formidles. Har referanser og register.
    ISBN/EAN: 9788230400333

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Hva kan et røntgenbilde på brystet på en T-skjorte fortelle oss om blikk og bilder? Hvordan kan statiske bilder i en film skape inntrykk av rom? Hvilket syn på mennesker og kunnskap kommer til uttrykk i fjernsynsserier som CSI: Crime Scene Investigation? Og hvilke medieerfaringer spilles det på når værmeldingen formidles på Dagsrevyen? Gjennom analyser av stillbildefilm, et T-skjortemotiv, en populær fjernsynsserie, en dokumentarfilm og en værmelding ser Liv Hausken på hvordan medienes uttrykksformer spiller en rolle for hva som formidles. Med dette ønsker hun å bidra til å utvikle en generell estetikk som tar høyde for den erfaringsmessige dimensjonen ved medieteknologier og formidlingsformer. Boken kan betraktes som et argument for en estetikk som ikke er definert ut fra bestemte trekk eller kvaliteter ved objektet, men som tar ideen om estetikk som historisk og kulturelt preget sansebasert erkjennelse på alvor. Medieestetikk er et nytt og voksende fagfelt som bringer viktige tverrfaglige innsikter når det gjelder vår opplevelse av en stadig mer kompleks og mangfoldig mediehverdag. Liv Hausken er førsteamanuensis ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo. Hun har ledet det NFR-finaniserte forskningsprosjektet "MedieEstetikk. Materialitet, praksis og erfaring" i fem år. Hun har redigert lærebøker i medievitenskap og skrevet en rekke artikler om blant annet film, fotografi, fortelleteori og medisinsk billedteknologi.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2009
    Forlag Scandinavian Academic Press
    Språk Bokmål
    ISBN 9788230400333
    Kategorier Medievitenskap
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Hva kan et røntgenbilde på brystet på en T-skjorte fortelle oss om blikk og bilder? Hvordan kan statiske bilder i en film skape inntrykk av rom? Hvilket syn på mennesker og kunnskap kommer til uttrykk i fjernsynsserier som CSI: Crime Scene Investigation? Og hvilke medieerfaringer spilles det på når værmeldingen formidles på Dagsrevyen? Gjennom analyser av stillbildefilm, et T-skjortemotiv, en populær fjernsynsserie, en dokumentarfilm og en værmelding ser Liv Hausken på hvordan medienes uttrykksformer spiller en rolle for hva som formidles. Med dette ønsker hun å bidra til å utvikle en generell estetikk som tar høyde for den erfaringsmessige dimensjonen ved medieteknologier og formidlingsformer. Boken kan betraktes som et argument for en estetikk som ikke er definert ut fra bestemte trekk eller kvaliteter ved objektet, men som tar ideen om estetikk som historisk og kulturelt preget sansebasert erkjennelse på alvor. Medieestetikk er et nytt og voksende fagfelt som bringer viktige tverrfaglige innsikter når det gjelder vår opplevelse av en stadig mer kompleks og mangfoldig mediehverdag. Liv Hausken er førsteamanuensis ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo. Hun har ledet det NFR-finaniserte forskningsprosjektet "MedieEstetikk. Materialitet, praksis og erfaring" i fem år. Hun har redigert lærebøker i medievitenskap og skrevet en rekke artikler om blant annet film, fotografi, fortelleteori og medisinsk billedteknologi.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2009
    Forlag Scandinavian Academic Press
    Språk Bokmål
    ISBN 9788230400333
    Kategorier Medievitenskap