(0) produkter
Du har ingen varer i handlekurven.
Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Med språklige minoriteter i klassen

    519,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Boken fokuserer på mangfoldet i klasser med tospråklige elever. Hvordan ta vare på alle elevene og hvordan fokusere på at alle får sine muligheter til læring og utvikling. Forfatterne ser på temaer omkring flerspråklighet, læreplaner og arbeid med språkutvikling i de forskjellige fagene. Denne andreutgaven inneholder to nye kapitler om digitale verktøy og prøver og kartlegging. Boken er rettet mot studenter ved høgskole og universitet og andre som arbeider med språklige minoriteter i skolen. Har register.
    ISBN/EAN: 9788202277079

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Med språklige minoriteter i klassen underviser læreren ofte på et språk som ikke alle elevene mestrer like godt. For å kunne gi alle maksimale læremuligheter kreves kunnskap om andrespråkslæring og om hvordan skolen og læreren kan tilrettelegge opplæringen best mulig. Denne boka gir en bred og solid oversikt over aktuelle utfordringer for språk- og fagopplæringen i grunnskolen. Forfatterne byr på en rekke gode innspill til hvordan man kan mestre utfordringene, basert på så vel norsk og internasjonal forskning som autentiske klasseromssituasjoner og elevhistorier. Boka er nyttig for alle som arbeider eller skal arbeide innenfor den flerspråklige skolen, særlig lærere, skoleledere og skoleeiere, allmennlærerstudenter og studenter innenfor norsk som andrespråk og flerkulturell pedagogikk. Forfatterne arbeider ved ulike høgskoler og universiteter samt ved Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring. Flere av dem har undervisningserfaring fra grunnskolen. Innhold i boka: Samtale Lese- og skriveopplæring Skjønnlitteratur, faglitteratur og sammensatte tekster Uttale, ordforråd og grammatikk Læreplaner og organisering Prøver og kartlegging - Endelig har vi fått en liten ressursbank for hånden! [...] Boken er en innholdsrik og nødvendig ressurs for alle lærere som arbeider med minoritetselever. Alle skoler bør anskaffe den - og bruke den. Fra anmeldelsen av førsteutgaven i Norsklæreren
    Detaljer
    Utgivelsesår 2017
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202277079
    Kategorier Spesialundervisning
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Med språklige minoriteter i klassen underviser læreren ofte på et språk som ikke alle elevene mestrer like godt. For å kunne gi alle maksimale læremuligheter kreves kunnskap om andrespråkslæring og om hvordan skolen og læreren kan tilrettelegge opplæringen best mulig. Denne boka gir en bred og solid oversikt over aktuelle utfordringer for språk- og fagopplæringen i grunnskolen. Forfatterne byr på en rekke gode innspill til hvordan man kan mestre utfordringene, basert på så vel norsk og internasjonal forskning som autentiske klasseromssituasjoner og elevhistorier. Boka er nyttig for alle som arbeider eller skal arbeide innenfor den flerspråklige skolen, særlig lærere, skoleledere og skoleeiere, allmennlærerstudenter og studenter innenfor norsk som andrespråk og flerkulturell pedagogikk. Forfatterne arbeider ved ulike høgskoler og universiteter samt ved Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring. Flere av dem har undervisningserfaring fra grunnskolen. Innhold i boka: Samtale Lese- og skriveopplæring Skjønnlitteratur, faglitteratur og sammensatte tekster Uttale, ordforråd og grammatikk Læreplaner og organisering Prøver og kartlegging - Endelig har vi fått en liten ressursbank for hånden! [...] Boken er en innholdsrik og nødvendig ressurs for alle lærere som arbeider med minoritetselever. Alle skoler bør anskaffe den - og bruke den. Fra anmeldelsen av førsteutgaven i Norsklæreren
    Detaljer
    Utgivelsesår 2017
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202277079
    Kategorier Spesialundervisning