Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Med livet som pensum

    379,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Boka ser på folkehøgskolenes egenart og rolle som pedagogisk arena i samfunnet. Den tar blant annet for seg folkehøgskolens pedagogikk, dens historiske bakgrunn, og sosiologiske studier av elever og læreres utbytte av folkehøgskoleopphold.
    ISBN/EAN: 9788202358235

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Som pensumløs og eksamensfri lærings- og danningsarena står folkehøgskolen i en særstilling i utdanningssystemet. Om lag 10 % av ungdomskullet søker seg i dag til skoleslaget. Veksten i tilstrømming til de 78 folkehøgskolene i Norge, tyder på at denne unike pedagogiske og kulturelle arenaen har økende oppslutning i samfunnet. Da folkehøgskolene oppstod i annen halvdel av 1800-tallet var det pedagogiske forbildet hentet fra den danske presten Grundtvigs praktiske pedagogikk, kombinert med inkluderende kristendom og et sterkt innslag av nasjonalromantisk folkedanning. I dag er skoleslaget en integrert del av utdanningssamfunnet, med egen lov og et stort pedagogisk frirom. Folkehøgskolen var opprinnelig en motkultur og er i dag et utfyllende alternativ i utdanningssystemet. Med sine hundrevis av studieretninger og valgfag representerer den et fristende mangfold og mulig modningsår for stadig flere. Et av formålene med boka Med livet som pensum er å skape større bevissthet og refleksjon omkring folkehøgskolens egenart og rolle - både som pedagogisk arena, og i samfunnet. Den henvender seg til lærere, praktisk personale, tillitsvalgte og ledere i skolene. Men også utenfor folkehøgskolen, blant nytenkende pedagoger, veiledere og samfunnsengasjerte aktører bør det finnes stoff til både inspirasjon og ettertanke i denne svært varierte artikkelsamlingen.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2011
    Forlag Cappelen Damm akademisk
    Språk Nynorsk
    ISBN 9788202358235
    Kategorier Pedagogikk
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Som pensumløs og eksamensfri lærings- og danningsarena står folkehøgskolen i en særstilling i utdanningssystemet. Om lag 10 % av ungdomskullet søker seg i dag til skoleslaget. Veksten i tilstrømming til de 78 folkehøgskolene i Norge, tyder på at denne unike pedagogiske og kulturelle arenaen har økende oppslutning i samfunnet. Da folkehøgskolene oppstod i annen halvdel av 1800-tallet var det pedagogiske forbildet hentet fra den danske presten Grundtvigs praktiske pedagogikk, kombinert med inkluderende kristendom og et sterkt innslag av nasjonalromantisk folkedanning. I dag er skoleslaget en integrert del av utdanningssamfunnet, med egen lov og et stort pedagogisk frirom. Folkehøgskolen var opprinnelig en motkultur og er i dag et utfyllende alternativ i utdanningssystemet. Med sine hundrevis av studieretninger og valgfag representerer den et fristende mangfold og mulig modningsår for stadig flere. Et av formålene med boka Med livet som pensum er å skape større bevissthet og refleksjon omkring folkehøgskolens egenart og rolle - både som pedagogisk arena, og i samfunnet. Den henvender seg til lærere, praktisk personale, tillitsvalgte og ledere i skolene. Men også utenfor folkehøgskolen, blant nytenkende pedagoger, veiledere og samfunnsengasjerte aktører bør det finnes stoff til både inspirasjon og ettertanke i denne svært varierte artikkelsamlingen.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2011
    Forlag Cappelen Damm akademisk
    Språk Nynorsk
    ISBN 9788202358235
    Kategorier Pedagogikk