Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Karsten Hundeide

    Ledet samspill fra spedbarn til skolealder

    298,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    I løpet av de siste 10-15 årene har den nye kommunikative spedbarnsforskningen, sammen med kulturell utviklingspsykologi, vist hvordan barn gjennom kommunikativ kontakt og utveksling med sine omsorgsgivere blir ledet inn i det kulturelle fellesskap. ICDP-programmet sammenfatter disse innsiktene i et enkelt program som er rettet mot omsorgsgivere. Denne boken gir både en innføring i IDCP-programmet og retningslinjer for hvordan programmet kan anvendes i helsestasjoner og barnevern, i barnehager og skole. Det har også et kapittel som går inn på hvordan programmet kan tilpasses barn med en annen kulturell bakgrunn. Med litteraturliste og register.
    ISBN/EAN: 9788241204845

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    I løpet av de siste 10-15 årene har den nye kommunikative spedbarnsforskningen, sammen med kulturell utviklingspsykologi, vist hvordan barn gjennom kommunikativ kontakt og utveksling med sine omsorgsgivere blir ledet inn i det kulturelle fellesskap. ICDP-programmet sammenfatter disse innsiktene i et enkelt program som er rettet mot omsorgsgivere, enten de er foreldre, helsesøstre, førskolelærere, betjening på institusjoner, eller lærere. Programmet er nå prøvd ut, og har vist seg anvendbart i store deler av verden. ICDP-programmet har inngått som en del av Barne- og familiedepartementets satsing på foreldreveiledning, og det er også benyttet av Verdens helseorganisasjon (WHO) i dets forebyggende arbeid for barn med høy psykososial risiko. Denne utvidede utgaven gir både en innføring i IDCP-programmet og retningslinjer for hvordan programmet kan anvendes i helsestasjoner og barnevern, i barnehager og skole. Det har også et kapittel som går inn på hvordan programmet kan tilpasses barn med en annen kulturell bakgrunn. Boken er egnet for fagpersoner som ønsker å sette seg inn i disse nye perspektivene på barns utvikling og som ønsker å vite hvordan denne kunnskapen skal konkret kunne anvendes både i kontakt og omsorg for barn og i opplæring av personell.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2001
    Forlag Vett viten
    Språk Bokmål
    ISBN 9788241204845
    Kategorier Psykologi
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    I løpet av de siste 10-15 årene har den nye kommunikative spedbarnsforskningen, sammen med kulturell utviklingspsykologi, vist hvordan barn gjennom kommunikativ kontakt og utveksling med sine omsorgsgivere blir ledet inn i det kulturelle fellesskap. ICDP-programmet sammenfatter disse innsiktene i et enkelt program som er rettet mot omsorgsgivere, enten de er foreldre, helsesøstre, førskolelærere, betjening på institusjoner, eller lærere. Programmet er nå prøvd ut, og har vist seg anvendbart i store deler av verden. ICDP-programmet har inngått som en del av Barne- og familiedepartementets satsing på foreldreveiledning, og det er også benyttet av Verdens helseorganisasjon (WHO) i dets forebyggende arbeid for barn med høy psykososial risiko. Denne utvidede utgaven gir både en innføring i IDCP-programmet og retningslinjer for hvordan programmet kan anvendes i helsestasjoner og barnevern, i barnehager og skole. Det har også et kapittel som går inn på hvordan programmet kan tilpasses barn med en annen kulturell bakgrunn. Boken er egnet for fagpersoner som ønsker å sette seg inn i disse nye perspektivene på barns utvikling og som ønsker å vite hvordan denne kunnskapen skal konkret kunne anvendes både i kontakt og omsorg for barn og i opplæring av personell.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2001
    Forlag Vett viten
    Språk Bokmål
    ISBN 9788241204845
    Kategorier Psykologi