Lukk
(0) produkter
Du har ingen varer i handlekurven.
Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Lars Tore Ronglan

    Lagspill, læring og ledelse

    319,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Boken omhandler lærings- og ledelsesutfordringer som vi møter i ulike lagspillkontekster. Noen av emnene som tas opp er lagspillenes fremvekst og utbredelse, samt dets mangfold og egenart, og læring og undervisning i praksis. Har litteraturliste.
    ISBN/EAN: 9788272862007

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Dette er en bok om lagspill, læring og ledelse. Den tar sikte på å være en skisse til en ballspillenes didaktikk (undervisningslære), og handler om lærings- og ledelsesutfordringer vi møter i ulike lagspillkontekster. Et av hovedspørsmålene som ligger til grunn for boka er: Hvordan kan vi som trenere og lærere bidra til konstruktive læringsprosesser i de lagspillfellesskap vi er del av? Rekkefølgen på de tre termene i boktittelen - lagspill, læring og ledelse - er et resultat av en bevisst tilnærming: * Tilrettelæring for læring må ta utgangspunkt i det som skal læres. Kapittel 2 og 3 handler derfor om lagspillenes kjennetegn, fremvekst, fellestrekk og egenart. * Siden lagspill i stor grad er et praktisk kunnskapsområde, står praksislæring i sentrum i kapittel 4. Hva ligger i læring som begrep og læring som prosess? Sammenhengen mellom læring i lagspill, læring om lagspill og læring gjennom lagspill framheves. * I kapittel 5 og 6 flytter vi fokuset fra de lærende til den som er ment å stimulere læringsprosessene - treneren eller læreren. Her drøftes ulike former for tilrettelegging og veiledning, lagspilltrenerens rolle som leder. Hovedspørsmålet her er hvordan treneren kan utvikle seg til å bli en mer reflekterende praktiker. Bokas målgruppe er primært studenter som tar høyskoleutdanning i idrett og kroppsøving. Også lærere i skolen og lagspilltrenere på alle nivåer - men kanskje spesielt innen ungdomsidretten - vil kunne finne inspirasjon i bokas pedagogiske og ledelsesmessige refleksjoner. Lars Tore Ronglan (f. 1961) er leder for Seksjon for coaching og psykologi ved Norges idrettshøgskole.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Akilles
    Språk Bokmål
    ISBN 9788272862007
    Kategorier Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Dette er en bok om lagspill, læring og ledelse. Den tar sikte på å være en skisse til en ballspillenes didaktikk (undervisningslære), og handler om lærings- og ledelsesutfordringer vi møter i ulike lagspillkontekster. Et av hovedspørsmålene som ligger til grunn for boka er: Hvordan kan vi som trenere og lærere bidra til konstruktive læringsprosesser i de lagspillfellesskap vi er del av? Rekkefølgen på de tre termene i boktittelen - lagspill, læring og ledelse - er et resultat av en bevisst tilnærming: * Tilrettelæring for læring må ta utgangspunkt i det som skal læres. Kapittel 2 og 3 handler derfor om lagspillenes kjennetegn, fremvekst, fellestrekk og egenart. * Siden lagspill i stor grad er et praktisk kunnskapsområde, står praksislæring i sentrum i kapittel 4. Hva ligger i læring som begrep og læring som prosess? Sammenhengen mellom læring i lagspill, læring om lagspill og læring gjennom lagspill framheves. * I kapittel 5 og 6 flytter vi fokuset fra de lærende til den som er ment å stimulere læringsprosessene - treneren eller læreren. Her drøftes ulike former for tilrettelegging og veiledning, lagspilltrenerens rolle som leder. Hovedspørsmålet her er hvordan treneren kan utvikle seg til å bli en mer reflekterende praktiker. Bokas målgruppe er primært studenter som tar høyskoleutdanning i idrett og kroppsøving. Også lærere i skolen og lagspilltrenere på alle nivåer - men kanskje spesielt innen ungdomsidretten - vil kunne finne inspirasjon i bokas pedagogiske og ledelsesmessige refleksjoner. Lars Tore Ronglan (f. 1961) er leder for Seksjon for coaching og psykologi ved Norges idrettshøgskole.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Akilles
    Språk Bokmål
    ISBN 9788272862007
    Kategorier Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk