Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Kvalitetsarbeid i barnehagen

    419,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Forfatterne ønsker å belyse den utviklinga som vil komme som følge av endringer i barnehageloven og justering av rammeplanen for barnehagen. De tar opp sentrale spørsmål vedrørende kvalitetsarbeid i barnehagen, og legger spesielt vekt på ledelse og veiledning og hvilke metoder vi kan benytte i kvalitetsutvikling. Har litteraturliste og register. Boka er beregnet på studenter i førskolelærerutdanninga og ansatte i barnehagen.
    ISBN/EAN: 9788202248673

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    I mange år har mye av oppmerksomheten på barnehagefeltet vært rettet mot de kvantitative aspektene som bygging av barnehager og foreldrebetaling. I de siste årene har det vært arbeidet hardt for å løse disse problemene. Samtidig har en ønsket å se på kvaliteten i barnehagetilbudet. Denne boka er blitt til på bakgrunn av det utviklingsprosjektet om barnehagekvalitet som Barne- og familiedepartementet bevilget penger til i 2001-2003, og hvor forfatterne fikk ansvaret for delprosjektet Den norske barnehagekvaliteten. Den innsikten og den kunnskapen de fikk gjennom dette prosjektet, ønsker de å formidle videre til førskolelærerstudenter, førskolelærere og barnehageeiere gjennom denne boka. Forfatternes grunnleggende forståelse av kvalitetsarbeid i barnehagen er at det ikke finnes fasiter, tester eller vurderingsskjemaer som løser problemer knyttet til kvalitet. Det finnes ingen enkle og standardiserte opplegg som kan følges mekanisk, fordi variasjonen mellom barnehagene i Norge er for stor; alle har sitt særpreg og sin kvalitet. I stedet for å tilby enkle svar på vanskelige spørsmål innbyr forfatterne til diskusjon og refleksjon rundt kvalitetsbegrepet. De drøfter hvordan en kan arbeide med kvalitet, dokumentasjon og vurdering i barnehagen og beskriver hvordan barnehagekvaliteten kan oppleves av barna, foreldrene og de ansatte i barnehagen.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2016
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202248673
    Kategorier Førskoler og barnehager
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    I mange år har mye av oppmerksomheten på barnehagefeltet vært rettet mot de kvantitative aspektene som bygging av barnehager og foreldrebetaling. I de siste årene har det vært arbeidet hardt for å løse disse problemene. Samtidig har en ønsket å se på kvaliteten i barnehagetilbudet. Denne boka er blitt til på bakgrunn av det utviklingsprosjektet om barnehagekvalitet som Barne- og familiedepartementet bevilget penger til i 2001-2003, og hvor forfatterne fikk ansvaret for delprosjektet Den norske barnehagekvaliteten. Den innsikten og den kunnskapen de fikk gjennom dette prosjektet, ønsker de å formidle videre til førskolelærerstudenter, førskolelærere og barnehageeiere gjennom denne boka. Forfatternes grunnleggende forståelse av kvalitetsarbeid i barnehagen er at det ikke finnes fasiter, tester eller vurderingsskjemaer som løser problemer knyttet til kvalitet. Det finnes ingen enkle og standardiserte opplegg som kan følges mekanisk, fordi variasjonen mellom barnehagene i Norge er for stor; alle har sitt særpreg og sin kvalitet. I stedet for å tilby enkle svar på vanskelige spørsmål innbyr forfatterne til diskusjon og refleksjon rundt kvalitetsbegrepet. De drøfter hvordan en kan arbeide med kvalitet, dokumentasjon og vurdering i barnehagen og beskriver hvordan barnehagekvaliteten kan oppleves av barna, foreldrene og de ansatte i barnehagen.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2016
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202248673
    Kategorier Førskoler og barnehager