Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?

    349,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Forfatteren går systematisk gjennom de siste årenes utredninger om grunnutdanningen, debattene som de politiske myndigheter har gjennomført, og de beslutninger som de har fattet. Han beskriver, strukturerer og analyserer "kampen" om skolen og tegner et nyansert bilde av de brytningene som har funnet sted, og de tendensene til oppbrudd som gjør seg gjeldende.
    ISBN/EAN: 9788202246624

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Har Kristin Clemet med sine 3-4 år som utdannings- og forskningsminister skapt en ny tid eller introdusert et nytt regime på utdanningssektoren? Har Kristin Clemet med sine 3-4 år som utdannings- og forskningsminister skapt en ny tid eller introdusert et nytt regime på utdanningssektoren? Hva er innholdet i Clemets grunnutdanningsreformer, som hun selv gjerne vil omtale som et kunnskapsløft? Hvilke mål og verdier blir de dominerende og avgjørende: fellesskapet, nytten, etikken eller estetikken? Hvilket omfang har reformene, og hvor grunnleggende kan de sies å være? Hvor markert representerer de et brudd med tradisjonen? Dreier reformene seg om en reversering eller en restaurasjon av eldre tiders skolepraksis og skoletenkning? Ut fra slike spørsmål går Alfred Oftedal Telhaug systematisk gjennom de siste årenes utredninger om grunnutdanningen, debattene som de politiske myndigheter har gjennomført, og de beslutninger som de har fattet. Han beskriver, strukturer og analyserer "kampen" om skolen og tegner et nyansert bilde av de brytningene som har funnet sted og de tendensene til oppbrudd som gjør seg gjeldende. Alfred Oftedal Telhaug (født 1934) betegnes som nestor i norsk skolehistorisk forskning. Som pedagogisk forsker ansatt ved NTNU har han gjennom 40 år deltatt i den norske samtalen om skole og oppdragelse, og han har utmerket seg som en offentlig profilert fagmann og en engasjert formidler, hele tiden med egen skolehistorisk forskning som basis for samtalen.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2009
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202246624
    Kategorier Pedagogikk
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Har Kristin Clemet med sine 3-4 år som utdannings- og forskningsminister skapt en ny tid eller introdusert et nytt regime på utdanningssektoren? Har Kristin Clemet med sine 3-4 år som utdannings- og forskningsminister skapt en ny tid eller introdusert et nytt regime på utdanningssektoren? Hva er innholdet i Clemets grunnutdanningsreformer, som hun selv gjerne vil omtale som et kunnskapsløft? Hvilke mål og verdier blir de dominerende og avgjørende: fellesskapet, nytten, etikken eller estetikken? Hvilket omfang har reformene, og hvor grunnleggende kan de sies å være? Hvor markert representerer de et brudd med tradisjonen? Dreier reformene seg om en reversering eller en restaurasjon av eldre tiders skolepraksis og skoletenkning? Ut fra slike spørsmål går Alfred Oftedal Telhaug systematisk gjennom de siste årenes utredninger om grunnutdanningen, debattene som de politiske myndigheter har gjennomført, og de beslutninger som de har fattet. Han beskriver, strukturer og analyserer "kampen" om skolen og tegner et nyansert bilde av de brytningene som har funnet sted og de tendensene til oppbrudd som gjør seg gjeldende. Alfred Oftedal Telhaug (født 1934) betegnes som nestor i norsk skolehistorisk forskning. Som pedagogisk forsker ansatt ved NTNU har han gjennom 40 år deltatt i den norske samtalen om skole og oppdragelse, og han har utmerket seg som en offentlig profilert fagmann og en engasjert formidler, hele tiden med egen skolehistorisk forskning som basis for samtalen.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2009
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202246624
    Kategorier Pedagogikk