Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Krenkelse i skolen - mobbingens bakteppe

    449,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    I boka lanserer forfatteren krenkelse som et mer hensiktsmessig begrep for å forstå konflikter i skolen enn bruken av de tradisjonelle antimobbeprogrammene. Han viser hvordan denne innfallsvinkelen gir rom for effektiv forebygging og håndtering, og argumenterer også for at krenkelsestilnærmingen er mer i overensstemmelse med opplæringslovens kapittel 9A enn det antimobbeprogrammene er. Boka er i første rekke beregnet på lærere og lærerstudenter. Har litteraturliste.
    ISBN/EAN: 9788205419049

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    I mange år har mobbing i skolen fått stor oppmerksomhet. Likevel, tross mobbeforskning og antimobbeprogrammer, avtar ikke problemet. I denne boka anbefaler Jostein Alberti-Espenes skolene å legge vekkantimobbeprogrammene og i stedet satse på den eksisterende pedagogiskekompetansen i skolene. Alberti-Espenes lanserer krenkelsesom et mer hensiktsmessig begrep for å forstå konflikter i skolen, fordi dette begrepetivaretar elevenes egen opplevelse og gjør det enklere å forstå det sosialesamspillet og de verktøyene som fremmer og hemmer konflikter. Forfatteren viserat denne innfallsvinkelen gir rom for effektiv forebygging og håndtering. Forfatteren argumenterer også for at en krenkelsestilnærminger mer i overensstemmelse med opplæringslovens kapittel 9A enn det detradisjonelle antimobbeprogrammene er. Bokahenvender seg først og fremst til lærere og studenter i lærerutdanning. Medsine gode eksempler er boka også svært nyttig for studenter
    Detaljer
    Utgivelsesår 2012
    Forlag Gyldendal akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788205419049
    Kategorier Pedagogikk
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    I mange år har mobbing i skolen fått stor oppmerksomhet. Likevel, tross mobbeforskning og antimobbeprogrammer, avtar ikke problemet. I denne boka anbefaler Jostein Alberti-Espenes skolene å legge vekkantimobbeprogrammene og i stedet satse på den eksisterende pedagogiskekompetansen i skolene. Alberti-Espenes lanserer krenkelsesom et mer hensiktsmessig begrep for å forstå konflikter i skolen, fordi dette begrepetivaretar elevenes egen opplevelse og gjør det enklere å forstå det sosialesamspillet og de verktøyene som fremmer og hemmer konflikter. Forfatteren viserat denne innfallsvinkelen gir rom for effektiv forebygging og håndtering. Forfatteren argumenterer også for at en krenkelsestilnærminger mer i overensstemmelse med opplæringslovens kapittel 9A enn det detradisjonelle antimobbeprogrammene er. Bokahenvender seg først og fremst til lærere og studenter i lærerutdanning. Medsine gode eksempler er boka også svært nyttig for studenter
    Detaljer
    Utgivelsesår 2012
    Forlag Gyldendal akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788205419049
    Kategorier Pedagogikk