(0) produkter
Du har ingen varer i handlekurven.
Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Hvordan gjennomføre undersøkelser?

    619,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Innbundet
    ISBN/EAN: 9788202481889

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Hvordan gjennomføre undersøkelser? er en grundig og systematisk innføring i samfunnsvitenskapelige forskningsmetoder. Dag Ingvar Jacobsen går først gjennom forskningens forberedende fase hvor utvikling av problemstilling, valg av forskningsdesign, valg av data samt praktiske og etiske avveininger står sentralt. Deretter ledes leseren pedagogisk gjennom fasene i både kvalitative og kvantitative forskningsopplegg. Boka egner seg dermed godt til ferske bachelorstudenter som skal lære om samfunnsvitenskapelig metode for første gang. Hvordan gjennomføre undersøkelser? har siden utgivelsen av førsteutgaven i 2000 blitt en av de mest brukte innføringsbøkene i samfunnsvitenskapelig metode i Norge. Tredje utgave er en grundig revisjon av den populære boka, og er blant annet oppdatert på følgende områder: Forskning ved hjelp av Internett og andre digitale medier er viet betydelig større plass i hele boka. Bruk av digitale medier i gjennomføring av intervjuer og spørreskjemaundersøkelser er viet større plass. Aksjonsforskning drøftes som selvstendig forskningsopplegg. Fordeler og ulemper med forskning på egen organisasjon drøftes inngående. Undersøkelsesopplegg rettet mot å kartlegge prosesser, der tidsdimensjonen er helt sentral, er drøftet mer inngående. Avsnittet om case-studier er utvidet. Det pragmatiske grunnlaget for forskningen er tillagt større vekt. Betydningen av refleksivitet er sterkere betonet gjennom hele boka. Drøfting av resultater er beskrevet mer inngående. Oppbygging og disposisjon av forskningsrapportavhandling er gitt egen omtale.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Cappelen Damm akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202481889
    Kategorier Research methods- general
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Hvordan gjennomføre undersøkelser? er en grundig og systematisk innføring i samfunnsvitenskapelige forskningsmetoder. Dag Ingvar Jacobsen går først gjennom forskningens forberedende fase hvor utvikling av problemstilling, valg av forskningsdesign, valg av data samt praktiske og etiske avveininger står sentralt. Deretter ledes leseren pedagogisk gjennom fasene i både kvalitative og kvantitative forskningsopplegg. Boka egner seg dermed godt til ferske bachelorstudenter som skal lære om samfunnsvitenskapelig metode for første gang. Hvordan gjennomføre undersøkelser? har siden utgivelsen av førsteutgaven i 2000 blitt en av de mest brukte innføringsbøkene i samfunnsvitenskapelig metode i Norge. Tredje utgave er en grundig revisjon av den populære boka, og er blant annet oppdatert på følgende områder: Forskning ved hjelp av Internett og andre digitale medier er viet betydelig større plass i hele boka. Bruk av digitale medier i gjennomføring av intervjuer og spørreskjemaundersøkelser er viet større plass. Aksjonsforskning drøftes som selvstendig forskningsopplegg. Fordeler og ulemper med forskning på egen organisasjon drøftes inngående. Undersøkelsesopplegg rettet mot å kartlegge prosesser, der tidsdimensjonen er helt sentral, er drøftet mer inngående. Avsnittet om case-studier er utvidet. Det pragmatiske grunnlaget for forskningen er tillagt større vekt. Betydningen av refleksivitet er sterkere betonet gjennom hele boka. Drøfting av resultater er beskrevet mer inngående. Oppbygging og disposisjon av forskningsrapportavhandling er gitt egen omtale.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Cappelen Damm akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202481889
    Kategorier Research methods- general