Lukk
(0) produkter
Du har ingen varer i handlekurven.
Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Grenness, Tor

    Sorter etter

    Hvordan kan du vite om noe er sant?

    419,-
    Boka viser den usikkerheten som ligger innebygd i all forskning, og tar opp hvordan slik usikkerhet kan reduseres. Den viser hvordan man ved å sette seg inn i de mest sentrale metodeproblemene vil bli i stand til å se enkeltundersøkelsers svakheter og styrker. Boka egner seg for studenter, ledere, konsulenter og journalister. Har litteraturliste.

    Innføring i vitenskapsteori og metode

    389,-
    Boken er en Introduksjon til de vitenskapsteoretiske hovedretningene innenfor samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag, og en presentasjon av de sentrale metodiske utfordringene i forskningsprosessen. Bokas hovedmål er å tydeliggjøre sammenhengen mellom vitenskapsteoretisk posisjon og metodiske valg. I denne nye utgaven har forfatteren styrket vitenskapsteoridelen gjennom å fokusere sterkere på noen grunnleggende forutsetninger med konsekvenser for så vel teori som metode. Temaet kvalitativ metode har også fått en noe grundigere behandling. Boken er skrevet for markedsføring, økonomi og administrasjon, og krever ingen forkunnskaper.Med ordforklaringer og litteraturliste.

    Kvalitative metoder for markedsføring og organisasjonsfag

    359,-
    Boka dekker de viktige praktiske og teoretiske aspekter ved kvalitative metoder innenfor markeds- og organisasjonsfag. Den er i første rekke skrevet for studenter som enten tar kurs i kvalitative metoder eller arbeider med en oppgave der de anvender en kvalitativ tilnærming. Men på grunn av utstrakt bruk av praktiske eksempler, kan boka også være interessant for alle som skal gjennomføre praktisk utredningsarbeid. Har litteraturliste.

    Grenness, Tor