Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Great by choice

    399,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Innbundet
    ISBN/EAN: 9788215021072

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Ti år etter den verdensomspennende bestselgeren "Good to Great" er Jim Collins tilbake med en ny banebrytende studie. Denne gangen handler det om hvorfor noen virksomheter blomster til tross for usikkerhet, kaos og (u)flaks.Sagt om boken: «Denne velskrevne boken er et must for alle som vil forstå hvordan virksomheter kan lykkes på tross av usikre og turbulente omgivelser. Basert på et omfattende forskningsarbeid avliver Jim Collins og Morten T. Hansen en rekke myter rundt hva som skaper fremragende resultater. For eksempel krever ikke raske og dramatisk endringer i omgivelsene automatisk raske beslutninger og handlinger. Likeledes kjennetegnes ikke godt lederskap bare av risikovillighet og visjoner; det handler vel så mye om disiplin, systematiske fakta, og en god dose paranoia. Nordmannen Morten T. Hansen bruker Roald Amundsen og kappløpet til Sydpolen som et illustrerende eksempel. Men som for Amundsens ekspedisjon finnes det ingen rask løsning for virksomheter som forsøker å lykkes under usikre og til dels kaotiske forhold. Men konseptene i denne boken vil kunne være en uvurderlig ledetråd.» Even Bolstad - daglig leder av HR Norge Ti år etter den verdensomspennende bestselgeren "Good to Great" er Jim Collins tilbake med et nytt banebrytende arbeid. Denne gangen stiller han spørsmålet: Hvorfor blomstrer noen virksomheter til tross for usikre og turbulente omgivelser når andre ikke gjør det? Basert på ni års forskning, systematiske analyser og engasjerende historier, oppsummerer Collins og hans kollega Morten T. Hansen prinsippene for å utvikle fremgangsrike virksomheter i uforutsigbare tider preget av høy endringstakt. "Great by Choice" skiller seg fra Collins tidligere arbeider ved at den ikke bare fokuserer på prestasjoner, men også på de ustabile og uforutsigbare forholdene som dagens ledere møter. Sammen med et team på over 20 forskere har Collins og Hansen studert selskaper som har oppnådd fremragende resultater. Dette er virksomheter som ikke bare har overlevd turbulente tider, men som også oppnådde minst 10 ganger bedre resultater enn bransjegjennomsnittet over en 15-årsperiode. Disse «10-X selskapene» er sammenlignet med et nøye utvalg av selskaper som ikke oppnådde tilsvarende resultater. Resultatene fra studien ga mange overraskelser. Som f.eks.: * De beste lederne tok ikke større risiko, var ikke mer visjonære og mer kreative enn lederne i sammenligningsselskapene. Derimot var de mer disiplinerte, mer faktaorienterte og mer paranoide. *Innovasjon i seg selv viser seg ikke å være trumfkortet i en kaotisk og usikker verden. Viktigere er evnen til å skalere innovasjonen og blande kreativitet med disiplin. * Å tro at ledelse i en verden i rask endring alltid krever «raske beslutninger» og «rask handling» er en sikker vei til skifteretten. * Fremragende selskaper forandret seg i mindre grad som en reaksjon til radikalt endrede omgivelser enn sammenligningselskapene. Forfatterne utfordrer konvensjonell kunnskap med tankevekkende og samtidig praktiske konsepter. De inkluderer: 10-Xere; Tremilsmarsjen; Skyt først prøveskudd, så kanonkuler; Lede over dødslinjen; Zoome ut for deretter zoome inn; og SMoK oppskriften. I det siste kapitlet presenterer Collins og Hansen sin mest provoserende og originale analyse. Der definerer, kvantifiserer og analyserer de flaksens rolle. De fremragende selskapene i studien og deres ledere var ikke mer heldige enn sammenligningsselskapene. Derimot fikk de klart større avkastning på sin flaks. I sum viser forfatterne på en overbevisende måte at selv i en kaotisk og usikker verden er fremragende virksomhet et valg og ikke flaks. Sagt om Jim Collins og "Good to great". «Jim Collins ... er den mest innflytelsesrike nålevende ledelsestenkeren» -Fortune «En bok toppledere ikke venter med å kjøpe» -USA Today «For denne guruen er ingen spørsmål for store» -New York Times.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2016
    Forlag Universitetsforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788215021072
    Kategorier Næringsvirksomhet og ledelse
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Ti år etter den verdensomspennende bestselgeren "Good to Great" er Jim Collins tilbake med en ny banebrytende studie. Denne gangen handler det om hvorfor noen virksomheter blomster til tross for usikkerhet, kaos og (u)flaks.Sagt om boken: «Denne velskrevne boken er et must for alle som vil forstå hvordan virksomheter kan lykkes på tross av usikre og turbulente omgivelser. Basert på et omfattende forskningsarbeid avliver Jim Collins og Morten T. Hansen en rekke myter rundt hva som skaper fremragende resultater. For eksempel krever ikke raske og dramatisk endringer i omgivelsene automatisk raske beslutninger og handlinger. Likeledes kjennetegnes ikke godt lederskap bare av risikovillighet og visjoner; det handler vel så mye om disiplin, systematiske fakta, og en god dose paranoia. Nordmannen Morten T. Hansen bruker Roald Amundsen og kappløpet til Sydpolen som et illustrerende eksempel. Men som for Amundsens ekspedisjon finnes det ingen rask løsning for virksomheter som forsøker å lykkes under usikre og til dels kaotiske forhold. Men konseptene i denne boken vil kunne være en uvurderlig ledetråd.» Even Bolstad - daglig leder av HR Norge Ti år etter den verdensomspennende bestselgeren "Good to Great" er Jim Collins tilbake med et nytt banebrytende arbeid. Denne gangen stiller han spørsmålet: Hvorfor blomstrer noen virksomheter til tross for usikre og turbulente omgivelser når andre ikke gjør det? Basert på ni års forskning, systematiske analyser og engasjerende historier, oppsummerer Collins og hans kollega Morten T. Hansen prinsippene for å utvikle fremgangsrike virksomheter i uforutsigbare tider preget av høy endringstakt. "Great by Choice" skiller seg fra Collins tidligere arbeider ved at den ikke bare fokuserer på prestasjoner, men også på de ustabile og uforutsigbare forholdene som dagens ledere møter. Sammen med et team på over 20 forskere har Collins og Hansen studert selskaper som har oppnådd fremragende resultater. Dette er virksomheter som ikke bare har overlevd turbulente tider, men som også oppnådde minst 10 ganger bedre resultater enn bransjegjennomsnittet over en 15-årsperiode. Disse «10-X selskapene» er sammenlignet med et nøye utvalg av selskaper som ikke oppnådde tilsvarende resultater. Resultatene fra studien ga mange overraskelser. Som f.eks.: * De beste lederne tok ikke større risiko, var ikke mer visjonære og mer kreative enn lederne i sammenligningsselskapene. Derimot var de mer disiplinerte, mer faktaorienterte og mer paranoide. *Innovasjon i seg selv viser seg ikke å være trumfkortet i en kaotisk og usikker verden. Viktigere er evnen til å skalere innovasjonen og blande kreativitet med disiplin. * Å tro at ledelse i en verden i rask endring alltid krever «raske beslutninger» og «rask handling» er en sikker vei til skifteretten. * Fremragende selskaper forandret seg i mindre grad som en reaksjon til radikalt endrede omgivelser enn sammenligningselskapene. Forfatterne utfordrer konvensjonell kunnskap med tankevekkende og samtidig praktiske konsepter. De inkluderer: 10-Xere; Tremilsmarsjen; Skyt først prøveskudd, så kanonkuler; Lede over dødslinjen; Zoome ut for deretter zoome inn; og SMoK oppskriften. I det siste kapitlet presenterer Collins og Hansen sin mest provoserende og originale analyse. Der definerer, kvantifiserer og analyserer de flaksens rolle. De fremragende selskapene i studien og deres ledere var ikke mer heldige enn sammenligningsselskapene. Derimot fikk de klart større avkastning på sin flaks. I sum viser forfatterne på en overbevisende måte at selv i en kaotisk og usikker verden er fremragende virksomhet et valg og ikke flaks. Sagt om Jim Collins og "Good to great". «Jim Collins ... er den mest innflytelsesrike nålevende ledelsestenkeren» -Fortune «En bok toppledere ikke venter med å kjøpe» -USA Today «For denne guruen er ingen spørsmål for store» -New York Times.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2016
    Forlag Universitetsforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788215021072
    Kategorier Næringsvirksomhet og ledelse