Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Forskningsbasert utdanning?

    225,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    ISBN/EAN: 9788279353591

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Denne boka sammenfatter og analyserer hvordan prinsippet om forskningsbasert utdanning blir fortolket og praktisert i fem profesjonsutdanninger på lavere grads nivå: allmennlærer-, førskolelærer-, sykepleier-, sosialarbeider og ingeniørutdanningene. Den gir en oversikt over rådende kunnskapsstatus internasjonalt, presenterer empiriske undersøkelser av lærerpersonalets forskningspraksis, av forskningsinnslaget i undervisningen, av studentdeltakelse i forskning og av forholdet mellom forskning, utdanning og profesjonsutøvelse. Boka retter et kritisk blikk på begrepet forskningsbasert utdanning og hvordan dette prinsippet praktiseres, og er et viktig bidrag i diskusjonen om hva forskningsbasert undervisning, læring og profesjonsutøvelse innebærer. Den er også relevant for tilsvarende spørsmål i andre bachelorutdanninger ved universiteter og høyskoler. Arbeidet med boka har vært finansiert av Kunnskapsdepartementet og Norges forskningsråd. På oppdrag fra Kunnskapsdepartementet har NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning gjennomført et strategisk forskningsprogram for å styrke departementets kunnskapsgrunnlag på sentrale politikkområder. Boka inngår også som en del av prosjektet «Qualifying for professional careers» under forskningsrådsprogrammet «Utdanning 2020», ledet av Senter for profesjonsstudier (SPS) ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA). Svein Kyvik er dr.philos. i sosiologi og seniorforsker ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. André Vågan er ph.d i profesjonsstudier og seniorforsker ved Nasjonal kompetansetjeneste for læring og mestring innen helse (NK LMH). Arbeidet med boka ble utført mens han var i en postdoktorstilling ved Senter for profesjonsstudier, Høgskolen i Oslo og Akershus.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2014
    Forlag Abstrakt
    Språk Bokmål
    ISBN 9788279353591
    Kategorier Pedagogikk
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Denne boka sammenfatter og analyserer hvordan prinsippet om forskningsbasert utdanning blir fortolket og praktisert i fem profesjonsutdanninger på lavere grads nivå: allmennlærer-, førskolelærer-, sykepleier-, sosialarbeider og ingeniørutdanningene. Den gir en oversikt over rådende kunnskapsstatus internasjonalt, presenterer empiriske undersøkelser av lærerpersonalets forskningspraksis, av forskningsinnslaget i undervisningen, av studentdeltakelse i forskning og av forholdet mellom forskning, utdanning og profesjonsutøvelse. Boka retter et kritisk blikk på begrepet forskningsbasert utdanning og hvordan dette prinsippet praktiseres, og er et viktig bidrag i diskusjonen om hva forskningsbasert undervisning, læring og profesjonsutøvelse innebærer. Den er også relevant for tilsvarende spørsmål i andre bachelorutdanninger ved universiteter og høyskoler. Arbeidet med boka har vært finansiert av Kunnskapsdepartementet og Norges forskningsråd. På oppdrag fra Kunnskapsdepartementet har NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning gjennomført et strategisk forskningsprogram for å styrke departementets kunnskapsgrunnlag på sentrale politikkområder. Boka inngår også som en del av prosjektet «Qualifying for professional careers» under forskningsrådsprogrammet «Utdanning 2020», ledet av Senter for profesjonsstudier (SPS) ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA). Svein Kyvik er dr.philos. i sosiologi og seniorforsker ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning. André Vågan er ph.d i profesjonsstudier og seniorforsker ved Nasjonal kompetansetjeneste for læring og mestring innen helse (NK LMH). Arbeidet med boka ble utført mens han var i en postdoktorstilling ved Senter for profesjonsstudier, Høgskolen i Oslo og Akershus.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2014
    Forlag Abstrakt
    Språk Bokmål
    ISBN 9788279353591
    Kategorier Pedagogikk