Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Christine Myrvang

    Forbruksagentene

    306,-
    349,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Denne boken handler om hvem og hva som har formet dagens forbrukersamfunn, og hvordan disse agentene har kartlagt og kategorisert forbrukerne, formet vaner og lagt til rette for nye markeder. Den tar for seg hvordan kunnskap og ekspertise blir brukt for å vekke kjøpelysten, og hvordan motkrefter blir mobilisert. Har litteraturliste og register.
    ISBN/EAN: 9788253031941

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Når ble vi forbrukere? Hvem var det som først kom på at vi kunne kjøpe varer vi egentlig ikke trengte? Og hvilke virkemidler brukte de? I Norge har det moderne forbrukersamfunnet utviklet seg parallelt med kunnskapssamfunnet. Reklamebransjen allierte seg med den psykologiske vitenskapen allerede på begynnelsen av 1900-tallet. Ved hjelp av de nyeste ideene innenfor psykologien, fant den fram til teknikkene som førte slagordene inn i hodene våre og fikk oss til å handle. Christine Myrvang viser hvordan vi er blitt forbrukere i stadig nye betydninger av ordet og hvordan markedets språk har nådd stadig nye områder - og hvordan kritikken av forbrukersamfunnet alltid har eksistert side om side med frembringelsen av stadig nye og flere og muligens mer bevisste forbrukere.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2009
    Forlag Pax
    Språk Bokmål
    ISBN 9788253031941
    Kategorier Europeisk historie
    Sted Norge
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Når ble vi forbrukere? Hvem var det som først kom på at vi kunne kjøpe varer vi egentlig ikke trengte? Og hvilke virkemidler brukte de? I Norge har det moderne forbrukersamfunnet utviklet seg parallelt med kunnskapssamfunnet. Reklamebransjen allierte seg med den psykologiske vitenskapen allerede på begynnelsen av 1900-tallet. Ved hjelp av de nyeste ideene innenfor psykologien, fant den fram til teknikkene som førte slagordene inn i hodene våre og fikk oss til å handle. Christine Myrvang viser hvordan vi er blitt forbrukere i stadig nye betydninger av ordet og hvordan markedets språk har nådd stadig nye områder - og hvordan kritikken av forbrukersamfunnet alltid har eksistert side om side med frembringelsen av stadig nye og flere og muligens mer bevisste forbrukere.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2009
    Forlag Pax
    Språk Bokmål
    ISBN 9788253031941
    Kategorier Europeisk historie
    Sted Norge