Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Erling Lars Dale

    Fellesskolen

    509,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Boka ser på bakgrunnen for at vi i ikke har klart å integrere alle elevene i gode skolefaglige læreprosesser, til tross for at skolen har hatt tilpasset opplæring og inkludering av elevene som mål fra 1960-70 årene. For å finne fram til den lange sammenkjedningen av ulike årsaker og virkninger som nåtidens skoleverk er et resultat av, analyserer forfatteren fellesskolen historie, og forklarer den historiske bakgrunnen for tilstanden i dagens skole. Har litteraturliste.
    ISBN/EAN: 9788202290474

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Hvordan kan skolen, som skal være for alle barn uansett klasse og bakgrunn, være med på å reprodusere sosial ulikhet? Hva kommer det av at skolen, som har som mål å inkludere alle, likevel ikke klarer det? Fellesskolen har i dag en stor utfordring. Fra 1960-70 årene har skolen hatt tilpasset opplæring og inkludering av elevene som mål, men den har likevel ikke klart å integrere alle elevene i gode skolefaglige læreprosesser. En analyse av fellesskolens historie må til for å få frem den lange sammenkjedningen av ulike årsaker og virkninger som nåtidens skoleverk er et resultat av. Erling Lars Dale presenterer i denne boken en grunnleggende studie som forklarer den historiske bakgrunnen for tilstanden i dagens skole.
    Detaljer
    SERIE Fellesskolen
    Utgivelsesår 2008
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202290474
    Kategorier Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
    Kategorier Pedagogisk historie
    Kategorier Pedagogikk
    Sted Norge
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Hvordan kan skolen, som skal være for alle barn uansett klasse og bakgrunn, være med på å reprodusere sosial ulikhet? Hva kommer det av at skolen, som har som mål å inkludere alle, likevel ikke klarer det? Fellesskolen har i dag en stor utfordring. Fra 1960-70 årene har skolen hatt tilpasset opplæring og inkludering av elevene som mål, men den har likevel ikke klart å integrere alle elevene i gode skolefaglige læreprosesser. En analyse av fellesskolens historie må til for å få frem den lange sammenkjedningen av ulike årsaker og virkninger som nåtidens skoleverk er et resultat av. Erling Lars Dale presenterer i denne boken en grunnleggende studie som forklarer den historiske bakgrunnen for tilstanden i dagens skole.
    Detaljer
    SERIE Fellesskolen
    Utgivelsesår 2008
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202290474
    Kategorier Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
    Kategorier Pedagogisk historie
    Kategorier Pedagogikk
    Sted Norge