Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Elevresultater

    309,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    ISBN/EAN: 9788245024326

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Alle er opptatt av elevresultater på en eller annen måte elever, foreldre, lærere, skoleledere, kommunalt ansvarlige, skolepolitikere og skoleforskere. Uansett hvor mye og på hvilke måter vi vektlegger disse resultatene, er de viktige for å forstå hva som foregår i skolen. De gir oss en pekepinn på om elevene får den undervisningen de skal ha, og på hva de som jobber i og med skolen kan gjøre for å utvikle skolens virksomhet. Samtidig er det et viktig poeng at tilgangen til disse resultatene ikke fører til utvikling i seg selv. Det er også en del utfordrende sider ved hvordan disse resultatene brukes som er viktig å studere og diskutere. I denne boken, som har utgangspunkt i forskningsprosjektet PraDa (Practices of Data Use in Municipalities and Schools), er hovedvekten lagt på bruk av elevresultater. Hvorfor, hvordan og til hva brukes resultatene? Hva vet vi om bruk av elevresultater fra internasjonal forskning? Hva kjennetegner bruk av elevresultater i norske kommuner og skoler? Hva skjer i kommunene? Hva skjer i skolene? Hvordan er de eventuelt med på å endre virksomheten i skolen? Sølvi Mausethagen er førsteamanuensis på OsloMet storbyuniversitetet, og hennes forskningsinteresser er særlig knyttet til lærerprofesjonen og utdanningspolitikk. Tine S. Prøitz er professor ved Institutt for pedagogikk, Universitetet i Sørøst-Norge, hvor hun forsker på utdanningspolitiske temaer som utdanningsreform, styring og evaluering i opplæring og utdanning. Guri Skedsmo er førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo, hvor hun forsker på temaer innenfor utdanningspolitikk, styring og ledelse i skole og utdanning.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Fagbokforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788245024326
    Pedagogisk formål For høyere utdanning høgskole- og universitetsutdanning
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Alle er opptatt av elevresultater på en eller annen måte elever, foreldre, lærere, skoleledere, kommunalt ansvarlige, skolepolitikere og skoleforskere. Uansett hvor mye og på hvilke måter vi vektlegger disse resultatene, er de viktige for å forstå hva som foregår i skolen. De gir oss en pekepinn på om elevene får den undervisningen de skal ha, og på hva de som jobber i og med skolen kan gjøre for å utvikle skolens virksomhet. Samtidig er det et viktig poeng at tilgangen til disse resultatene ikke fører til utvikling i seg selv. Det er også en del utfordrende sider ved hvordan disse resultatene brukes som er viktig å studere og diskutere. I denne boken, som har utgangspunkt i forskningsprosjektet PraDa (Practices of Data Use in Municipalities and Schools), er hovedvekten lagt på bruk av elevresultater. Hvorfor, hvordan og til hva brukes resultatene? Hva vet vi om bruk av elevresultater fra internasjonal forskning? Hva kjennetegner bruk av elevresultater i norske kommuner og skoler? Hva skjer i kommunene? Hva skjer i skolene? Hvordan er de eventuelt med på å endre virksomheten i skolen? Sølvi Mausethagen er førsteamanuensis på OsloMet storbyuniversitetet, og hennes forskningsinteresser er særlig knyttet til lærerprofesjonen og utdanningspolitikk. Tine S. Prøitz er professor ved Institutt for pedagogikk, Universitetet i Sørøst-Norge, hvor hun forsker på utdanningspolitiske temaer som utdanningsreform, styring og evaluering i opplæring og utdanning. Guri Skedsmo er førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo, hvor hun forsker på temaer innenfor utdanningspolitikk, styring og ledelse i skole og utdanning.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Fagbokforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788245024326
    Pedagogisk formål For høyere utdanning høgskole- og universitetsutdanning