Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Den meningsskapte organisasjon

    349,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Planlagte endringer i en organisasjon vil bare kunne spille en positiv rolle i folks hverdag hvis de skaper mening og nye muligheter, ifølge forfatteren. Boken presenterer en antropologisk metode for å analysere organisasjonskulturer. Metoden tar høyde for menneskers søken etter mening, orden, identitet og relasjoner. Den blir eksemplifisert gjennom case-studier. Forfatteren forklarer også hvorfor mekaniske tenkemåter særlig representert i amerikansk organisasjonsteori og ledelseslitteratur ikke fungerer.
    ISBN/EAN: 9788215000800

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Hvorfor går planlagte endringer sjeldent helt slik vi tenker oss? Som medlem av en organisasjon er vi levende og intensjonelle individer som er .dømt. til å operere innenfor rammene av subjektivt konstruerte virkeligheter vi selv er med på å skape. Selv når vi handler tilsynelatende pragmatisk og .rasjonelt. så gjør vi dette innenfor en virkelighet som ikke bare består av objektive realiteter, men som også er symbolsk konstituert. Denne virkeligheten kan sees som et resultat av alltid pågående forhandlinger om mening: forsøk på å skape orden, identitet og meningsfylde av de relasjoner og sammenhenger vi inngår i. Planlagte endringer vil dermed bare kunne bli en positiv del av folks virkelighetskonstruksjoner i den grad de bidrar til å skape meningsfylde og opplevelse av nødvendig handlingsrom. Ved å ta hensyn til hvordan mening og virkelighet skapes innenfor konkrete og organisasjonsmessige kontekster, kan ønskede endringer planlegges og gjennomføres på måter som knytter de ulike elementene opp mot den erfaringsverden folk legger til grunn for sine valg.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2001
    Forlag Universitetsforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788215000800
    Kategorier Næringsvirksomhet og ledelse
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Hvorfor går planlagte endringer sjeldent helt slik vi tenker oss? Som medlem av en organisasjon er vi levende og intensjonelle individer som er .dømt. til å operere innenfor rammene av subjektivt konstruerte virkeligheter vi selv er med på å skape. Selv når vi handler tilsynelatende pragmatisk og .rasjonelt. så gjør vi dette innenfor en virkelighet som ikke bare består av objektive realiteter, men som også er symbolsk konstituert. Denne virkeligheten kan sees som et resultat av alltid pågående forhandlinger om mening: forsøk på å skape orden, identitet og meningsfylde av de relasjoner og sammenhenger vi inngår i. Planlagte endringer vil dermed bare kunne bli en positiv del av folks virkelighetskonstruksjoner i den grad de bidrar til å skape meningsfylde og opplevelse av nødvendig handlingsrom. Ved å ta hensyn til hvordan mening og virkelighet skapes innenfor konkrete og organisasjonsmessige kontekster, kan ønskede endringer planlegges og gjennomføres på måter som knytter de ulike elementene opp mot den erfaringsverden folk legger til grunn for sine valg.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2001
    Forlag Universitetsforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788215000800
    Kategorier Næringsvirksomhet og ledelse