Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Kari Spernes

    Den flerkulturelle skolen i bevegelse

    479,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Boken handler om hvordan man aktivt kan møte mangfoldet i en flerkulturell skole. Den tar blant annet for seg hvordan man kan møte foreldrene på en anerkjennende måte slik at de skal ønske å delta i samarbeidet, og hvordan man legger til rette for at elevene skal oppleve likeverd. Boken svarer på disse og lignende problemstillinger gjennom teori, eksempler fra praksis, øvelser og refleksjonsoppgaver. Boken er beregnet på lærere og lærerstudenter. Med litteraturliste og stikkordregister.
    ISBN/EAN: 9788205422599

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Boka gir et grunnlag for å møte kulturelt mangfold i skolen med trygghet og profesjonalitet. ? Hvordan kan du som lærer forstå og på en anerkjennende måte møte elever og foreldre med ulik kulturell bakgrunn?? Hvordan kan du legge til rette for at alle elevene i klassen skal oppleve likeverd?? Hva gjør du for at alle foreldrene skal oppleve møte med skolen meningsfullt slik at de deltar i samarbeidet? Den flerkulturelle skolen i bevegelse vil forsøke å gi svar på disse og lignende problemstillinger gjennom teori, eksempler fra praksis, øvelser og refleksjonsoppgaver. Boka gir innhold til begreper som blant annet «mangfold», «kultur», «identitet» og «integrering». Den belyser også det flerkulturelle perspektivet i Kunnskapsløftet og viser konkret hva det kan innebære at elever og foreldre med innvandrerbakgrunn er ressurser i skolen. Boka er beregnet på studenter ved grunnskolelærerutdanningene, men den er også aktuell for lærere som ønsker flerkulturell kompetanse slik at de kan skape en god skole for alle elevene.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Gyldendal akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788205422599
    Kategorier Spesialundervisning
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Boka gir et grunnlag for å møte kulturelt mangfold i skolen med trygghet og profesjonalitet. ? Hvordan kan du som lærer forstå og på en anerkjennende måte møte elever og foreldre med ulik kulturell bakgrunn?? Hvordan kan du legge til rette for at alle elevene i klassen skal oppleve likeverd?? Hva gjør du for at alle foreldrene skal oppleve møte med skolen meningsfullt slik at de deltar i samarbeidet? Den flerkulturelle skolen i bevegelse vil forsøke å gi svar på disse og lignende problemstillinger gjennom teori, eksempler fra praksis, øvelser og refleksjonsoppgaver. Boka gir innhold til begreper som blant annet «mangfold», «kultur», «identitet» og «integrering». Den belyser også det flerkulturelle perspektivet i Kunnskapsløftet og viser konkret hva det kan innebære at elever og foreldre med innvandrerbakgrunn er ressurser i skolen. Boka er beregnet på studenter ved grunnskolelærerutdanningene, men den er også aktuell for lærere som ønsker flerkulturell kompetanse slik at de kan skape en god skole for alle elevene.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Gyldendal akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788205422599
    Kategorier Spesialundervisning
    Kunder som kjøpte dette kjøpte også:

    Didaktisk arbeid

    459,-

    Læreren med forskerblikk

    349,-
    Boka gir en innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter. Den tar blant annet for seg de mest brukte former for informasjonsinnsamling, systematisk analyse og presentasjon av undersøkelser. Den gir også et innblikk i hvordan etiske prinsipper kan ivaretas, og hvordan kvalitet kan fremmes. Med litteraturliste og stikkordregister.

    Lærere i skolen som organisasjon

    449,-

    Etikk for lærere

    379,-

    Bedre læring for alle elever

    459,-
    Utgangspunktet for boka er flere forsknings- og utviklingsprosjekter omkring elever som opplever problemer med skolen, eller som skolen har problemer med. Målet med boka er å bidra med og presentere ny kunnskap om hva som kjennetegner denne situasjonen, og hva som kan bidra til mer læring for alle elever. Boka er primært skrevet for lærere, og for studenter i ulike lærerutdanninger.

    Pedagogiske grunntanker

    399,-
    Pedagogikkens historie presenteres kronologisk, med vekt på en del sentrale problemområder. Formålet med boken er å hjelpe leseren til å se sammenhenger og røtter til dagens pedagogiske tanker. Har litteraturhenvisninger og navneregister. Boken er spesiellt rettet mot fremtidige lærere.