Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Vebjørg Tingstad

    Barndom under lupen

    469,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Boka handler om hvordan norske barn tar i bruk det mangfoldet av kulturprodukter de har tilgang på gjennom ulike typer medier. I boka retter forfatteren søkelys mot konkrete medieprodukter som er laget for barn. Hun diskuterer for eksempel hvordan TV-program og bøker reflekterer endringer i synet på barn, barndom og barnekultur og hvordan barn er blitt posisjonert i offentlige debatter og forskning omkring medier og forbruk. Boka er beregnet på fagene mediesosiologi, mediepedagogikk, mediepsykologi, i tillegg til lærer- og førskoleutdanningene. Har litteraturliste og stikkordsregister.
    ISBN/EAN: 9788202249632

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Barndom under lupen. Å vokse opp i en foranderlig mediekultur er en innføringsbok for studenter, lærere og andre som er opptatt av barn, barndom og medier. Boka er skrevet spesielt med tanke på fagene mediesosiologi, mediepedagogikk og mediepsykologi i tillegg til lærer- og førskolelærerutdanningene. Hovedvekten er lagt på nordiske medieprodukter, debatter og forskning, men det vises også til internasjonal litteratur. Å være barn innebærer i dag å ha tilgang til en rekke medier, slik som tv, pc, dvd, cd, radio, aviser, bøker og mobiltelefon. Internettet muliggjør aktiviteter som gjerne foregår parallelt, slik som informasjonssøk, underholdning og kommunikasjon. Barns fritid er dessuten i økende grad preget av gjøremål som koster penger, og barn er blitt interessante som kjøpekraftige forbrukere. Økende velstandsutvikling, fokus på barns rettigheter og en stadig mer intensiv markedsføring av kommersielle produkter rettet mot barn, ikke minst gjennom mediene, utgjør fundamentale endringer i de materielle, sosiale og kulturelle forholdene som preger barns dagligliv. Forfatteren retter søkelys mot konkrete medieprodukter som er laget for barn. Hun diskuterer for eksempel hvordan TV-program og bøker reflekterer endringer i synet på barn, barndom og barnekultur og hvordan barn er blitt posisjonert i offentlige debatter og forskning omkring medier og forbruk. Et viktig poeng i boka er hvordan så vel debatter som litteratur omkring barn og medier uttrykker både bekymring og ambivalens, men også en naiv tro på at barn innehar en naturlig mediekompetanse.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202249632
    Kategorier Sosiologi
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Barndom under lupen. Å vokse opp i en foranderlig mediekultur er en innføringsbok for studenter, lærere og andre som er opptatt av barn, barndom og medier. Boka er skrevet spesielt med tanke på fagene mediesosiologi, mediepedagogikk og mediepsykologi i tillegg til lærer- og førskolelærerutdanningene. Hovedvekten er lagt på nordiske medieprodukter, debatter og forskning, men det vises også til internasjonal litteratur. Å være barn innebærer i dag å ha tilgang til en rekke medier, slik som tv, pc, dvd, cd, radio, aviser, bøker og mobiltelefon. Internettet muliggjør aktiviteter som gjerne foregår parallelt, slik som informasjonssøk, underholdning og kommunikasjon. Barns fritid er dessuten i økende grad preget av gjøremål som koster penger, og barn er blitt interessante som kjøpekraftige forbrukere. Økende velstandsutvikling, fokus på barns rettigheter og en stadig mer intensiv markedsføring av kommersielle produkter rettet mot barn, ikke minst gjennom mediene, utgjør fundamentale endringer i de materielle, sosiale og kulturelle forholdene som preger barns dagligliv. Forfatteren retter søkelys mot konkrete medieprodukter som er laget for barn. Hun diskuterer for eksempel hvordan TV-program og bøker reflekterer endringer i synet på barn, barndom og barnekultur og hvordan barn er blitt posisjonert i offentlige debatter og forskning omkring medier og forbruk. Et viktig poeng i boka er hvordan så vel debatter som litteratur omkring barn og medier uttrykker både bekymring og ambivalens, men også en naiv tro på at barn innehar en naturlig mediekompetanse.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202249632
    Kategorier Sosiologi