Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Agnethe Weisser

    Bare et bilde

    369,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Boka ser på bildet som en del av den journalistiske prosessen og tar for seg samspillet mellom tekst og bilder, mellom skrivende og fotograferende journalister. Den gir råd om hvordan man kan ta bedre journalistiske bilder, gir ei innføring i elementær digital fototeknikk og bildebehandling, og gir et innblikk i pressefotografiets historie i Norge. Boka retter seg både mot studenter i fotojournalistikk og yrkesaktive journalister.
    ISBN/EAN: 9788202404956

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Et bilde i journalistikken er ikke «bare» et bilde. Bildene kan dokumentere, utfylle teksten, vise detaljer, fortelle en parallell historie eller være inngangen til en historie, enten den fortelles på papir eller i et digitalt medium. Bare et bilde behandler bildets plass både i den hurtige journalistikken og i den mer langsiktige, og i ulike sjangre som feature, portrett og nyhet. Journalister som mer eller mindre frivillig blir sendt på jobb med et kamera, får råd og tips om hvordan de selv kan ta bedre journalistiske bilder. Boka behandler også videofotografering med speilrefleks og smarttelefon og gir enkle tips for å lage et multimedieinnslag. Samtidig vies samarbeidet mellom skrivende og fotograferende journalister stor plass. Boka gir en innføring i elementær fototeknikk og bildebehandling, med stor vekt på etikken. Den gir også et innblikk i pressefotografiets historie i Norge. Bare et bilde retter seg både mot studenter i journalistikk og yrkesaktive journalister, men vil også være nyttig for andre med interesse for journalistiske bilder, for eksempel amatørfotografer, informasjonsarbeidere og studenter og elever i mediefag.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2016
    Forlag IJ-forl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202404956
    Kategorier Medievitenskap
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Et bilde i journalistikken er ikke «bare» et bilde. Bildene kan dokumentere, utfylle teksten, vise detaljer, fortelle en parallell historie eller være inngangen til en historie, enten den fortelles på papir eller i et digitalt medium. Bare et bilde behandler bildets plass både i den hurtige journalistikken og i den mer langsiktige, og i ulike sjangre som feature, portrett og nyhet. Journalister som mer eller mindre frivillig blir sendt på jobb med et kamera, får råd og tips om hvordan de selv kan ta bedre journalistiske bilder. Boka behandler også videofotografering med speilrefleks og smarttelefon og gir enkle tips for å lage et multimedieinnslag. Samtidig vies samarbeidet mellom skrivende og fotograferende journalister stor plass. Boka gir en innføring i elementær fototeknikk og bildebehandling, med stor vekt på etikken. Den gir også et innblikk i pressefotografiets historie i Norge. Bare et bilde retter seg både mot studenter i journalistikk og yrkesaktive journalister, men vil også være nyttig for andre med interesse for journalistiske bilder, for eksempel amatørfotografer, informasjonsarbeidere og studenter og elever i mediefag.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2016
    Forlag IJ-forl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202404956
    Kategorier Medievitenskap