Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Autoriserte samfunnsbilder

    429,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    I denne boka stilles det spørsmålstegn ved om lærebokene i samfunnskunnskap for ungdomsskolen gir elevene nok ulike perspektiver og kritiske innfallsvinkler. Den diskuterer også hvordan man kan problematisere ulike samfunnsforhold. Har litteraturliste.
    ISBN/EAN: 9788245012255

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    I samfunnskunnskap skal elevene lære å tenke kritisk og perspektivrikt om ulike samfunnsspørsmål. Det er nedfelt i læreplanen. Dette må lærebøkene stimulere til gjennom å gi ulike perspektiver og kritiske innfallsvinkler. I denne boken spørres det om lærebøkene i samfunnskunnskap for ungdomsskolen gjør dette. Hvilke samfunnsbilder formidler lærebøkene? Viser de at det kan være ulike perspektiver og forståelser av samfunnsforholdene? Stiller de kritiske spørsmål, og gir de elevene et utgangspunkt for selv å stille kritiske spørsmål? Klargjør de at det i et demokrati er mulig å påvirke politiske, sosiale, økonomiske forhold? Eller gir de endimensjonale bilder der det bare er én måte å forstå samfunnet på og ingen kritiske innvendinger? Boken diskuterer også hvordan man kan problematisere forskjellige samfunnsforhold. Den er derfor et utgangspunkt for en mer kritisk og problematiserende undervisning i skolens samfunnskunnskap. Boken er skrevet både på bokmål og nynorsk. Kjetil Børhaug er førsteamanuensis ved universitetet i Bergen. Jonas Christophersen er førstelektor ved Høgskolen i Bergen.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2012
    Forlag Fagbokforl.
    Språk Nynorsk
    ISBN 9788245012255
    Kategorier Pedagogikk
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    I samfunnskunnskap skal elevene lære å tenke kritisk og perspektivrikt om ulike samfunnsspørsmål. Det er nedfelt i læreplanen. Dette må lærebøkene stimulere til gjennom å gi ulike perspektiver og kritiske innfallsvinkler. I denne boken spørres det om lærebøkene i samfunnskunnskap for ungdomsskolen gjør dette. Hvilke samfunnsbilder formidler lærebøkene? Viser de at det kan være ulike perspektiver og forståelser av samfunnsforholdene? Stiller de kritiske spørsmål, og gir de elevene et utgangspunkt for selv å stille kritiske spørsmål? Klargjør de at det i et demokrati er mulig å påvirke politiske, sosiale, økonomiske forhold? Eller gir de endimensjonale bilder der det bare er én måte å forstå samfunnet på og ingen kritiske innvendinger? Boken diskuterer også hvordan man kan problematisere forskjellige samfunnsforhold. Den er derfor et utgangspunkt for en mer kritisk og problematiserende undervisning i skolens samfunnskunnskap. Boken er skrevet både på bokmål og nynorsk. Kjetil Børhaug er førsteamanuensis ved universitetet i Bergen. Jonas Christophersen er førstelektor ved Høgskolen i Bergen.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2012
    Forlag Fagbokforl.
    Språk Nynorsk
    ISBN 9788245012255
    Kategorier Pedagogikk