Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Arne Tveit

    Anerkjennelse, ros og regler i klasserommet

    199,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Heftet har ros, regler og anerkjennelse i klasserommet som tema. Forfatteren beskriver temaets faglige grunnlag og viser hvordan lærere bør anvende sin positive tilbakemelding i sin pedagogiske praksis. Har litteraturliste.
    ISBN/EAN: 9788205423121

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Beskriver viktigheten av ros, regler og anerkjennelse i et læringsmiljø. Anerkjennelse, oppmuntring, ros og positive tilbakemeldinger er noe alle har behov for. Det styrker vår oppfattelse og forståelse av oss selv, og det fremmer vår motivasjon og arbeidsinnsats. Forfatteren tilbakeviser i dette hefte ? med klar og tydelig referanse til forskningslitteraturen ? at lærere og andre voksne kan rose barn for mye, men han understreker hvor viktig det er at ros gis på en god, målrettet og virkningsfull måte. Det beskrives også hvordan regler er nødvendige for et godt læringsmiljø. Regler og håndhevelsen av disse skaper trygghet og gode rammer for både faglig og sosial læring. Når lærere gir positive tilbakemeldinger og har tydelige forventninger til elevene, bidrar de til en forebyggende innsats slik at alle elever trives, lærer og mestrer skolehverdagens mange utfordringer bedre. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen.
    Detaljer
    SERIE Dette vet vi om
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Gyldendal akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788205423121
    Kategorier Undervisingsferdigheter og -metoder
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Beskriver viktigheten av ros, regler og anerkjennelse i et læringsmiljø. Anerkjennelse, oppmuntring, ros og positive tilbakemeldinger er noe alle har behov for. Det styrker vår oppfattelse og forståelse av oss selv, og det fremmer vår motivasjon og arbeidsinnsats. Forfatteren tilbakeviser i dette hefte ? med klar og tydelig referanse til forskningslitteraturen ? at lærere og andre voksne kan rose barn for mye, men han understreker hvor viktig det er at ros gis på en god, målrettet og virkningsfull måte. Det beskrives også hvordan regler er nødvendige for et godt læringsmiljø. Regler og håndhevelsen av disse skaper trygghet og gode rammer for både faglig og sosial læring. Når lærere gir positive tilbakemeldinger og har tydelige forventninger til elevene, bidrar de til en forebyggende innsats slik at alle elever trives, lærer og mestrer skolehverdagens mange utfordringer bedre. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen.
    Detaljer
    SERIE Dette vet vi om
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Gyldendal akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788205423121
    Kategorier Undervisingsferdigheter og -metoder