Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk

    Alt begynner med en strek

    339,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Forfatteren bygger på semiotisk teori og retter søkelyset mot tegning som en meningsskapende aktivitet. Utgangspunktet er at barn har noe på hjertet som tegnere. De velger måter å tegne på som gir form til deres erfaringer, slik at de kan dele dem med andre. I denne boka får leseren en innføring i tegning som en meningsskapende uttrykksform, og forfatteren gir lærerstudenter, lærere, førskolelærere og andre voksne et grunnlag for å gå inn i og aktivt forholde seg til barns tegninger. Hun kommer også med en rekke konkrete forslag til hvordan lærere og andre kan bidra til at barna utvider sine muligheter til å bruke tegning i samhandling med andre. Med litteraturliste.
    ISBN/EAN: 9788202239671

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Tegning er ofte en del av undervisningsopplegget i småskolen. Det kan inngå som en selvstendig aktivitet eller som et element i arbeid med ulike temaer. Barna uttrykker sine interesser gjennom tegning. Noen ganger er det tegningen alene som bærer budskapet, andre ganger opptrer tegningene sammen med en skriftlig tekst. Men hva innebærer det å tegne, og hvordan kan lærere forholde seg til de tegningene de møter? Forfatteren bygger på semiotisk teori og retter søkelyset mot tegning som en meningsskapende aktivitet. I norsk sammenheng representerer dette en ny måte å forholde seg til tegning på. Utgangspunktet er at barn har noe på hjertet som tegnere. De velger måter å tegne på som gir form til deres erfaringer, slik at de kan dele dem med andre. I Alt begynner med en strek får leseren en innføring i tegning som en meningsskapende uttrykksform, og forfatteren gir lærerstudenter, lærere, førskolelærere og andre voksne et grunnlag for å gå inn i og aktivt forholde seg til barns tegninger. Hun kommer også med en rekke konkrete forslag til hvordan lærere og andre kan bidra til at barna utvider sine muligheter til å bruke tegning i samhandling med andre. Marit Holm Hopperstad er dr.polit. i pedagogikk. Hun arbeider som førsteamanuensis ved Dronning Mauds Minne, høgskole for førskolelærerutdanning. Barns bruk av tegning som meningsskapende uttrykksform har vært hennes interesse og forskningsfelt gjennom mange år.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2005
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202239671
    Kategorier Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Tegning er ofte en del av undervisningsopplegget i småskolen. Det kan inngå som en selvstendig aktivitet eller som et element i arbeid med ulike temaer. Barna uttrykker sine interesser gjennom tegning. Noen ganger er det tegningen alene som bærer budskapet, andre ganger opptrer tegningene sammen med en skriftlig tekst. Men hva innebærer det å tegne, og hvordan kan lærere forholde seg til de tegningene de møter? Forfatteren bygger på semiotisk teori og retter søkelyset mot tegning som en meningsskapende aktivitet. I norsk sammenheng representerer dette en ny måte å forholde seg til tegning på. Utgangspunktet er at barn har noe på hjertet som tegnere. De velger måter å tegne på som gir form til deres erfaringer, slik at de kan dele dem med andre. I Alt begynner med en strek får leseren en innføring i tegning som en meningsskapende uttrykksform, og forfatteren gir lærerstudenter, lærere, førskolelærere og andre voksne et grunnlag for å gå inn i og aktivt forholde seg til barns tegninger. Hun kommer også med en rekke konkrete forslag til hvordan lærere og andre kan bidra til at barna utvider sine muligheter til å bruke tegning i samhandling med andre. Marit Holm Hopperstad er dr.polit. i pedagogikk. Hun arbeider som førsteamanuensis ved Dronning Mauds Minne, høgskole for førskolelærerutdanning. Barns bruk av tegning som meningsskapende uttrykksform har vært hennes interesse og forskningsfelt gjennom mange år.
    Detaljer
    Utgivelsesår 2005
    Forlag Cappelen akademisk
    Språk Bokmål
    ISBN 9788202239671
    Kategorier Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk