Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Lars Helle

    5.-10. trinn

    419,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    Forfatteren drøfter her dagligdagse situasjoner fra klasserommet. Ved hjelp av klassisk pedagogisk teori gir teksten innsikt i de faglige og sosiale prosessene som utspiller seg i møtet mellom læreren og elevene. Bokas målgruppe er studenter i pedagogikk på 5. - 10. trinn i grunnskoleutdanningen. Har register og litteraturliste.
    ISBN/EAN: 9788215017969

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    En praktisk og velskrevet bok, skreddersydd for 5-10 trinn i grunnskolelærerutdanningen. Den befinner seg i spenningsfeltet teori og praksis:Gjennomgangsfigurene, John Gustavsen og Sissel Meyer, underviser på henholdsvis 6. og 9. trinn. De erfarer raskt at her finnes det både utfordringer og muligheter. Ved hjelp av klassisk pedagogisk teori problematiserer forfatteren ulike dagligdagse situasjoner. Boka kretser rundt fire hovedemner: elevforutsetninger, læringsmiljø, arbeidsmåter og vurdering. Motivasjon, didaktikk og læring går igjen i alle situasjonene. På denne måten kan teksten gi innsikt i faglige og sosiale prosesser i et klasserom. Virkelighetsnære eksempler gir leserne begreper som gjør det enklere å diskutere slike spørsmål på en faglig måte. Boka er utviklet i nært samarbeid med lærere og skoleledere og vil være nyttig både for studenter, ferske lærere og mer erfarne lærere som ønsker å orientere seg i nyere pedagogisk teori.
    Detaljer
    SERIE Pedagogikk og elevkunnskap
    Utgivelsesår 2011
    Forlag Universitetsforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788215017969
    Kategorier Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    En praktisk og velskrevet bok, skreddersydd for 5-10 trinn i grunnskolelærerutdanningen. Den befinner seg i spenningsfeltet teori og praksis:Gjennomgangsfigurene, John Gustavsen og Sissel Meyer, underviser på henholdsvis 6. og 9. trinn. De erfarer raskt at her finnes det både utfordringer og muligheter. Ved hjelp av klassisk pedagogisk teori problematiserer forfatteren ulike dagligdagse situasjoner. Boka kretser rundt fire hovedemner: elevforutsetninger, læringsmiljø, arbeidsmåter og vurdering. Motivasjon, didaktikk og læring går igjen i alle situasjonene. På denne måten kan teksten gi innsikt i faglige og sosiale prosesser i et klasserom. Virkelighetsnære eksempler gir leserne begreper som gjør det enklere å diskutere slike spørsmål på en faglig måte. Boka er utviklet i nært samarbeid med lærere og skoleledere og vil være nyttig både for studenter, ferske lærere og mer erfarne lærere som ønsker å orientere seg i nyere pedagogisk teori.
    Detaljer
    SERIE Pedagogikk og elevkunnskap
    Utgivelsesår 2011
    Forlag Universitetsforl.
    Språk Bokmål
    ISBN 9788215017969
    Kategorier Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk